Home

Monday, January 5, 2015

2015.

Hari ke-lima di tahun 2015.

Cepat sungguh masa berlalu. Tapi tak ada banyak beza pun dengan 2014 , sebenarnya. Masih menjalani kehidupan yang sama tidak ada tolak bandingnya. Malah untuk tahun 2015 ini , aku tidak merasakan yang aku mempunyai azam yang baru. Cukup sekadar mahu memperbaiki kelemahan diri yang tertonjol di 2014 untuk mengurangkan menjadi lebih baik. Siapa yang tidak mahu jadi lebih baik untuk tiap tahun baru berikutnya kan? Cuma semakin bertambah usia yang tak kurang dari tujuh hari sahaja lagi ini , aku sudah tidak lagi seperti dahulu. Dulu kalau tiap tahun baru wajib buat azam baru tinggi melangit. Wajib lah kononnya berazam dengan penuh keazamanan yang tinggi.

Tapi bila tahun berganti tahun , aku rasa ada lagi penting untuk aku memperbaiki diri sendiri dahulu serta fokus dengan apa yang ada sahaja. Kemudian baru selangkah ke selangkah untuk tambah azam baru. Kalau tidak habis semua pun berciciran tidak guna juga kan? Ewah bunga-bunga bahasa dia!

Hehe , itu untuk diri aku sendirilah. Mungkin sebab aku tak nak semakin tertekan andai aku banyak berazam tapi di pengakhiran nanti aku juga kecewa , satu apa pun tak tercapai kan? Untuk sekarang cukuplah azam yang tinggi dan kuat untuk diri sendiri fokus pada belog picisan ini , Cherita Emo-Temo serta untuk dua perniagaan kecil-kecilan aku iaitu Popia Roll Mini & LeDivabyJijah. Sebenarnya bukan mudah untuk stabilkan perniagaan ini dan juga mencari fokus untuk sentiasa mengetuk kibod buat belog picisan ini. 

InshaAllah , tahun 2015 ini kegigihan akan dipupuk menjadi lebih berganda berbanding kebiasaan itu. Selain berdoa agar kesihatan diberi baik-baik saja. 2014 terlalu banyak diduga dengan kesihatan yang kurang sihat serta emosi yang asyik lemah saja. Boleh dikatakan , tahun paling berdepan dengan kesulitan yang separa tinggi. Harapan 2015 ini agar segala emosi , amarah dan kebencian berjaya dihapuskan walaupun sikit-sikit. Mungkin payah , tapi tak apa yang penting kita cuba. Iye tak?

Jadi untuk permulaan tulisan 2015 ini , nak tengok update lagi tak selepas update yang ini? Hihihi. Nak atau tak nak , dah memang draft elok-elok untuk update dah pun :p

Nah , sekeping gambar untuk tahun 2015. Tahu , makin gemuk. Tak surut pun lemak ni biar asyik tak sihat. Jadi nya ada sekali tak azam untuk kurangkan sikit lemak untuk tahun 2015 ini eh? Hewhewhew..


Glitter Shawl by LeDivabyJijah ♥



Terima kasih sudi baca entri ini :)

1 comment:

lia ummiirfan said...

Selamat Tahun Baru,dear! :)