Home

Tuesday, February 12, 2013

Bertapa Tapi Bukan Abang Tapa. Eh?

Hampir seminggu jejari gebu ini tidak mengetuk kibod untuk mengupdate belog picisan ini. Maka belog ini terus sunyi dan sepi tanpa sebarang update apa-apa. Janji kosong barangkali Jijah ini. Entahlah. Sejak dua menjak ini memang mood untuk mengupdate belog semakin hari semakin menghilang. Tidak tahu ke mana pula mood itu menyembunyikan diri. Semakin tak ada semangat untuk meneruskan apa yang sedang ada ini. Sadis bukan?

Jadi hampa juga bila melihat folder draft semakin bertimbun dengan cherita basi. Tapi akhirnya terus berteleku menjadi draft semata-mata. Tidak berganjak untuk dipublishkan. Apa punya malas Jijah sekarang ini pun Jijah tak tahu kenapa. Adus! Tidak tahu nak menulis apa lagi. Jiwa sedang bergolak , otak sedang berserabut dan hati secara tiba-tiba rasa tidak tenang. Kenapa secara tiba-tiba ini semua harus datang serentak? Permainan perasaan barangkali.

Ada sekeping gambar yang hendak dilampirkan bersama dalam entri kali ini. Cukup sekadar sekeping. Mungkin lain kali saja baru hati ingin untuk melampirkan lebih banyak gambar. Mungkin. 


Senja Jingga di Tanjong Karang. 

Mungkin Jijah perlukan masa barangkali untuk mencari kembali semangat menulis yang kian pudar ini. Rasa rindu tiba-tiba pada zaman dolo-dolo. Rajin menulis tidak kira siang tidak kira malam. Janji hati rasa senang. Tapi kini , semakin hari semakin malas pula. Entahlah. Mungkin Jijah perlu bertapa. Tapi bukan pergi menggeletis melaghokan diri jumpa Abang Tapa kesayangan itu. No No No!

Banyak sungguh perkataan mungkin dalam entri kali ini. Mungkin itu dan mungkin ini. Kenapa pula entri ini menjadi begitu sendu? 

Terima kasih sudi baca entri ini :)


2 comments:

Nora said...

Emo la pulak.....

Myra Jay said...

SubhanaAllah.. Cantiknyaaaaa Jijah Sunset... :)