Home

Friday, March 15, 2013

Kekasih Baru. Hello Samsung S3 Mini ♥

Hari itu , Jijah ada buat satu entri berkaitan dengan kekasih baru ini. HEHE. Agak cuak nak menulis pasal ini bimbang orang kata nanti Jijah show off pula kerjanya. Haip! Tapi sekadar nak berkongsi apa saja dalam belog ini katanya. Belog Jijah , Jijah punya suka konsepnya kan? HAHA. 

Sebenarnya memang boleh tahan lama juga berhajat nak tukar handphone. Bukan sebab terikut-ikut orang atau apa. Tapi bajet macam sekejap cukup sekejap pula tidak cukup. Sadis disitu. Tapi sabar Jijah sabar , monolog dalam hati sebelum ini kan? Selepas itu, Samsung Coryby II yang Jijah pakai sebelum ini asyik buat macam-macam ragam. Hailah. Masa orang punya poket kosong ini juga dia nak buat hal. Sekejap begitu , sekejap begini. Sabar saja lagi. Tapi lama-lama jadi hilang sabar sebab banyak benda kena berurusan guna handphone katanya. 

Bila usha segala jenis handphone memang hati teringin untuk memiliki Galaxy Note 2. Heh. Bila tengok harga , okay mampu gugur bulu ketiyak. Jadi batalkan hasrat sambil bawa hati yang hancur kerana tak mampu untuk memiliki katanya. Okay , itu terlebih drama. Jijah memang agak kurang berminat dengan Iphone ataupun Blackberry. Jadi memang keluar dari list jenis handphone itu. Kemain lagi , cara buat list macam buat list untuk jejaka idaman saja gaya nya kan? HAHA. Tak tahu kenapa macam berminat sungguh dengan Samsung. Hailah. 

Kalau ikut sebelum ini dengan mengikut bajet yang ada nak pilih Samsung Galaxy W. Walaupun not-so-intrend kan? Tapi ada aku kisah kekdahnya? Tapi macam biasalah. Bila godek sana sini , nampak S3 macam menarik. Nampak juga S3 Mini macam menarik. Ades. Godaan syaiton sungguh kalau nampak gadget-gadget ini okeh? Haiyooo. Tapi tak berani nak target semua itu. Takut kembali kecewa kan? HEHE. 

Dan akhirnya , Jijah telah pun memilih S3 Mini sebagai kekasih cinta hati yang baru katanya. HEHE. Harga pun quite nice (walaupun gugur juga bulu dekat tangan tapi Jijah paswah chuols! *panggggg) dan untuk mereka yang seperti Jijah sibuk nak ber-Instagram (itu niat asal beli handphone baru kan sebenarnya?! HAHAHA okay senyap kau Jijah! LOL!) or ber-whatsapp dan korang mempunyai bajet yang rendah seperti Jijah , sangat digalakkan untuk membeli katanya. Kalau nak dibandingkan S3 Mini dengan S3 atau Galaxy Note 2 , memang jauh beza. Tapi kalau korang ada bajet yang rendah , why not untuk membeli S3 Mini ini kan? HEHE.


Tadaaaaa.

Alhamdulillah , bila ada rezeki lebih begini , memang Jijah tak ada kata nak melagho habiskan semua untuk yang Jijah hendak. Cuma habiskan untuk yang perlu saja. HEHE. So far sudah beberapa hari guna S3 Mini , memang okay saja. Cuma jangan complain mengenai bateri yer Jijah. Kalau dah guna internet , dah guna whatsapp , dah guna instagram bagai , bila masa bateri tak habiskan? Tehehe. Itu yang sejak dua tiga hari ini , habis tergendala niat nak update belog. Sibuk menggodek handphone baru katanya. Jakun kekdahnya. HAHA. Maafkan Jijah katanya. HEHE. 

Kalau ikut komen Jijah , S3 Mini is okay. Nak kata terlalu okay mungkin tidak. Tapi Jijah selesa menggunakan so far. Dan hari ini kalau tak silap Jijah sudah ada pelancaran S4 kan? Stress pula Jijah tengok. Stress sebab nampak cun! HAHAHA. Gila gadget sungguh Jijah ni tau. keh keh keh. Tapi bersyukur sajork dengan apa yang ada sekarang katanya. 


Kekasih Baru , Si Putih bersama Kekasih Lama , Si Pinky.

Adil & Saksama kan?! Hihiks.



HEHE , memang sengaja pilih warna putih. Sebab rasa macam cantik warna putih itu. Dulu punya warna pink. Sekarang kasi tukar sikit lah kannnn. HEHE. So sekarang memang macam teruja juga godek-godek handphone sendiri. Orang lain dah lama merasa smartphone bagai. Jijah baru je dapat merasa maka harus berasa sedikit jakun katanya. Bukan sedikit tapi banyak sangat jakunnya katanya. Hihiks. Sehingga sempat juga try update belog guna handphone. Saja nak try macam mana kan. So far , agak kurang memuaskan hati. Sebab nampak tak kemas dan tulisan kemain kecik bila dah tayang dan tengok guna laptop. Kalau guna smartphone/tablet or apa saja itu nampak cantiklah. Tapi kalau tengok guna laptop serius tak memuaskan hati. Teheheh.

So sekarang ketika tengah teruja ini , maka akan terus menggodek sampai pengsan kekdahnya. Terutama bila berkaitan dengan Instagram. kah kah kah. Habis segala aplikasi yang tak berbayar aku try untuk cuba. Memang Jijah terus mengganas di Instagram upload segala jadah gambar kan. Paswah sajork semua orang tengok katanya. Hihiks. Kalau korang rasa nak follow Instagram Jijah , silakanlah. Cari saja ; IjahEmoTemo. Hihiks.

Ada apa lagi nak tulis ni? Oh kita tepek sekeping gambar. Gambar wallpaper handphone yang buat Jijah tersengih lebar bila memandang. Kemain kau Jah!


hihiks.

Aaron Aziz vs Amar Asyraf ke apa ni? :p

satu wallpaper ketika unlock. satu lagi wallpaper ketika lock.

i iz sukaaaaaa!

okbai!


Terima kasih sudi baca entri ini :)

4 comments:

My Little Diary said...

tahniah dpt memiliki samsung baru

saya masih berkira2 nak angkat itu galaxy note...mcm awak jgk bole gugur bulu tiak tgk harganya hahahha

Cik Bambam said...

kita pon beli s3 mini jugak..not bad kannnn!! :P

Azlina said...

mcm bestla s3 mini ni...
nk angkt jugak se

Myra Jay said...

Jijah dah merasa smartphone, MJ belum lagi :D