Home

Monday, September 9, 2013

September , hello?

9 September.

Baru ada kesempatan yang besar untuk mengupdate belog. Memang baru sekarang baru boleh duduk rilek-rilek sambil mengetuk kibod dengan perasaan paling tenang. Kata kau! HAHAH. Memang semenjak dua menjak ada saja benda terhalang nak mengupdate belog. Memang nak buka netbook pun tak ada masa. Langsung. 

Lepas tu pulak Jijah baru saja sihat daripada demam dan sakit tekak. Memang masa itu tak larat nak buat apa-apa. Asyik bekelubung dalam selimut sahaja. Lepas tu memang tak bermaya langsung kan? Lagipun sekarang memang tengah musim orang tak sihat agaknya. Maklum saja dengan cuaca sekarang yang sekejap hujan sekejap pula panas. Memang senang sangat nak demam kan. Sekarang pula tiba-tiba saja batuk datang menyinggah. Ini memang yang paling rimas. Bila batuk memang tak boleh kena sejuk sikit , tak boleh nak tidur langsung dan seterusnya menjadikan Jijah tak ubah macam zombie berjalan. Memang haru sangat. Harap-harap cecepat sembuh. Tak larat nak harungi konsepnya. 

Gittuew.

Ada banyak benda nak update. Ada banyak gambar nak kongsi dengan semua. Ada banyak sangat. Tapi masa agak mencemburui aku. Tapi aku akan cuba walaupun sedikit tercungap-cungap nak selesaikan semua. Tak apa. Mengetuk kibod untuk mengupdate entri baru pun salah satu pencarian sesuap spagheti aku. Lagipun menulis dekat belog memang salah satu daripada terapi paling senang Jijah lakukan tatkala Jijah tertekan katanya. Memang terasa seronok tengok jari jemari tembun menari atas kibod ni. Ala-ala mewakili rasa hati yang tak terluah gitu. Hamboi bahasanya? HAHAHA.

Minggu ini , seboleh-bolehnya akan cuba yang terbaik untuk update entri yang dah lama peram dalam draft. Memang tak terusik langsung untuk sambung menulis. Tapi cuba secuba-cubanya konsepnya untuk mengupdate minggu ini. InsyaAllah.

Tapi agak-agak kan aku nak update apa ek? Soalan maintain ala-ala Galaksi nak tunjuk iklan sebelum tayangan hari Jumaat tu kan? HAHAHA.


Soon : Review tentang novel sambungan Adam Dan Hawa.

Dekatnya Cinta , Adam Dan Hawa 2 garapan hebat dari Aisya Sofea.

InsyaAllah Jijah akan cuba yang terbaik curi masa yang sesuai untuk membuat review tentang novel ini k.

Komen setakat ini , jalan cerita yang ringkas tapi sarat dengan emosi. 

Hiks.


Soon ; akan cuba juga untuk review novel Jodoh Itu Milik Kita.

InsyaAllah.

Eh semua pasal novel?

Tak ada pasal retissss dah ke Jijah?

LOL.

Soalan panas sendiri yang kasi. Dah kata , dah macam Galaksi sebenarnya. Kikikiki. Memang akan ada entri beraya bersama Aaron Aziz , memang akan ada entri projek amal Ramadhan bersama Aaronators dan Aaron Aziz. Tapi dalam perancangan dalam kepala ini , nak buat review novel dulu. Novel dah habis baca. Tapi nak buat review bukan senang. Kena perah otak juga. Sebab tak semua orang boleh sependapat dengan kita. Sebab juga aku tak suka nak buat ayat boleh mengecilkan hati mana-mana pihak. To be fair , kasi aku perah otak untuk tulis dengan ayat paling santai sekali. Hiks.

Bila dah lama tak menulis dan lihat ada bahan menarik untuk tulis , memang rasa teruja bukan main macam. Memang rindu sangat nak menulis dalam belog. Belog sendiri , kebebasan yang ada tu seronok. Tapi tak ada sampai melampaui batas buat mengarut-ngarut kan? Itu sengaja menganiaya diri sendiri sebenarnya khen? Gituew.

Maka , sila nantikan entri-entri tersebut minggu ini jika ada kesempatan k? Harus ada Jijah! Harus ada! okbai.

Terima kasih sudi baca entri ini :)

1 comment:

Mysara Ab Rahman said...

bunyi mcm byk yg tertunda nk update ni..hee