Home

Saturday, February 22, 2014

Gambar-Gambar Di Sekitar Malam Gala Sejoli

Minggu lepas Jijah telah berkesempatan untuk menghadiri serta memeriahkan Malam Gala Sejoli yang telah diadakan di Cathay e@curve. Kebetulan pula Jijah memang tidak mempunyai apa-apa rencana lain , maka haruslah Jijah turut memeriahkan malam gala filem Sejoli kan? Lagipun memang Jijah menantikan filem ini memandangkan Jijah melihat barisan tunjang utama dalam filem ini nampak hebat-hebat belaka.

Sejoli merupakan arahan dari pengarah hebat Osman Ali dan dilakonkan oleh Remy Ishak , Bront Paralae , Maya Karin , Izara Aishah dan ramai lagi. Lihat saja senarai nama pelakon utama pun boleh mengagak yang filem ini juga akan best bukan? HEHE. Okay jom baca sinopsis dahulu!



Gina dan Jo bekas kekasih yang separuh gila lepas kena tinggal. Hardy ex Gina bakal kahwin dengan Nita ex Jo. Ketika bertemu di Phuket, dua ex lover ini merancang satu misi untuk cantas cinta. Gina tak peduli apa nak jadi yang penting dia dapat hardy balik! Jo pulak berani mati nak rampas semula kekasih hatinya Nita. Misi gila bermula bila Katak Rempit dan Spanar Bengkok bertemu untuk cantas cinta tapi....

Haaaa?! Memang korang wajib tonton filem Sejoli ini. Sebab apa? Sebab ada Remy Ishak? Sebab ada Maya Karin? Sebab ada Bront Palarae? Sebab ada Izara Aishah? Sebabnya Sejoli memang sebuah filem yang sangat santai. Korang tak payah nak berkerut berfikir bagai nak rak. Korang tak payah nak menangis tersedu sedan macam hilang kekasih. Tak ada pun sampai tahap macam tu. Malah filem ini boleh buat korang ketawa sekaligus tersenyum senang melihat lakonan masing-masing.

Memang aku tak ada expect tinggi-tinggi seperti sediakala bila menonton filem yang dilakonkan oleh para pelakon yang hebat-hebat begini. Namun setelah menonton keseluruhan filem ini tempoh hari , memang aku rasa cukup puas. Gaya lakonan yang santai yang pasti memikat hati para penonton. Aku sendiri terpikat melihat lakonan mereka tau! Nampak lain daripada kebiasaan yang mereka biasa lakonkan gituew.

Memandangkan aku bukan seorang yang arif dalam bidang lakonan mahupun perfileman , apa kata kita tengok gambar pula? Oh ya , itu hanya pendapat peribadi aku saja ya? Mungkin lain orang lain pendapat. Hiks.















Suka ke tidhokkkkk uols?

Gambar memang tak ada banyak mana. Tapi ada lah jugak daripada tak ada khen? 

HAHAHA.

Sejoli sudah pun ditayangkan di pawagam bermula 20 Februari yang lalu. Memang korang tidak akan rugi menonton filem ini. Bukan sebuah filem yang berat malah sangat sesuai untuk korang menenangkan perasaan , merehatkan minda menonton filem yang santai dan komedi begini. Mesti korang akan ketawa melihat setiap aksi yang dipaparkan. Aku sendiri pun asyik ketawa menonton filem sejoli ini hokkay!

Jadi semua jika ada kelapangan dan masa , terutama di hujung minggu yang molia begini , bawak kaum kelorga , jiran-jiran , rakan taulan , saudara mara ke pawagam untuk menonton Sejoli ini okay? Korang pasti akan seronok menonton filem ini hokkay!

Terima kasih sudi baca entri ini :)

No comments: