Home

Thursday, January 14, 2016

Berganti 22.

Hari Isnin yang lepas , usia Jijah sudah berganti kepada 22 tahun. Terasa pantas sungguh masa berlalu sehinggakan , 11 Januari muncul kembali. Tak ada apa pun yang istimewa Isnin tempoh hari , melainkan hanya meraikan diri sendiri dengan apa yang ada di sekeliling sahaja. Biasalah , orang tak ada boipren , sampe aje nak meraikan kita khen? Pepandai lah kau meraikan diri kau sendiri khen? HAHAHAHA.

Sadis betul bunyi dia. Tapi Alhamdulillah , walaupun tak ada boipren pun , tehtap juga aku bahagia disamping keluarga tersayang serta teman-teman yang tak putus-putus memberi ucapan katanya. Memang aku sejenis yang mudah terharu. Sejenis mudah tersentuh bila orang kasi ucapan khen? Biasalah , sejenis emosional punya orang khen? HAHAHAHA.

Alhamdulillah , dah berganti 22 tahun. Tak ada nak mengharap apa-apa yang lebih untuk usia baru ini. Cuma harapnya , Jijah menjadi semakin matang dan semakin tinggi sabarnya di dalam kehidupan yang penuh pancaroba ini. Bukanlah kata, sebelum ini Jijah tak pernah langsung untuk menjadi matang dan meletakkan sabar di paling teratas. Namun , darah muda macam Jijah kadang-kadang alpa untuk memperbaiki diri sendiri menjadi lebih baik sehingga mudah menjadi baran. 

Orang kata , setiap tahun kena lah juga usaha untuk menjadi lebih baik dan memperbaiki diri menjadi yang lebih elok dari sebelumnya. I know it's hard but let's do it slowly kan? InsyaAllah , selagi niat nak jadi lebih baik itu ada , Allah akan permudahkan. Banyak harapan untuk 22 tahun ini , sama macam azam 2016. Semoga semuanya terlaksana dengan jayanya.

Selamat Hari Jadi Nur Faizah Hashim. Semoga Allah senantiasa merahmati diri ini , senantiasa diberikan kesihatan yang baik , senantiasa dimurahkan rezeki , senantiasa tabah dan cekal menghadapi hari-hari yang mendatang. Amin YRA.


Tak ada boifren pun tak apa (buat masa sekarang!hahahaha)

Sebab kita ada , kakak yang suwit muwit kasi kita kek!

kikikiki , thanks Kak Ha. Me love you mucho mucho!

muahciked!

Maka , itu sahajalah yang hendak ditulis dalam entri ini. Bosan kan? Kahkahkah , lantaklah. Janji kena hapdate juga tulis di bulan kegemaran haku ni :p HAHAHAHA. Kbai.

Terima kasih sudi baca entri ini :)

No comments: