Home

Monday, March 11, 2013

Menonton Teater Lelaki Dari Gua Dan ...

Amaran Awal :: Entri ini mempunyai banyak gambar. Jika suka teruskan membaca sehingga habis dan tinggalkan komen serta LIKE di FB (lol!). Jika tidak suka, boleh terus pergi masuk ke dalam belog lain yang lebih menarik dari belog ini. Ini bukan statement sentap. LOL!

Beberapa minggu yang sudah , Jijah telah berkesempatan untuk menonton teater yang telah dipentaskan di Stor Teater DBP (Dewan Bahasa & Pustaka). Sebenarnya ini kali pertama Jijah menonton teater di Stor Teater DBP. Jadi perasaan untuk menonton agak berbeza kali ini , iaitu lebih kepada excited dan teruja juga. Agak lama juga diri ini tidak menonton teater sebenarnya , jadi berganda-ganda perasaan excited untuk menonton katanya. 




Maka pada 1 Mac yang lalu Jijah telah meluangkan sedikit masa untuk menonton teater "Lelaki Dari Gua" yang telah dilakonkan oleh Mustaqim Mohamed , Amar Asyraf dan Khairunnazwan Rozdy. Teater yang dipentaskan hampir 45 minit ini diarahkan oleh Ghadafi Meliki dan naskah Lelaki Dari Gua ini telah ditulis oleh Khairil Ridzuan. Teater Lelaki Dari Gua telah dipentaskan di Stor Teater DBP selama 4 hari bermula 28 Februari sehingga 3 MacSebenarnya niat asal untuk menonton teater ini sebab Jijah agak teringin untuk berjumpa dengan Amar Asyraf. keh keh keh. Nampak tak niat dia agak terpesong di situ? Nampak tak kenapa Jijah sangat teruja nak menonton teater ini? Nampak tak? keh keh keh. Ampunkan saya. HAHAH.

Memang tidak dinafikan , niat asal untuk bergigihan menonton teater Lelaki Dari Gua kerana ingin berjumpa sendiri Amar Asyraf. Ini semua kerana penangan Setia Hujung Nyawa dan juga Zain Min Ho. Jijah memang agak jarang bergigihan sampai tahap begini. Tapi apa nak buat , teringin punya pasal , kena juga gigih juga kan? Maka pada 1 Mac yang lalu Jijah pun bergigihan untuk pergi menonton teater tersebut. Hiks. Tetapi segala-gala niat yang terpesong itu berubah serta merta. Terutama tatkala melihat lakonan hebat para pelakon tersebut. Memang terus berubah serta merta!

Hampir 45 minit menonton teater tersebut , Jijah sangat kagum dengan lakonan Mustaqim Mohamed. Lakonan nya sangat menusuk terus dalam jiwa Jijah. Bila dia menjerit , bila dia menangis semua nya terus sampai dalam jiwa. Itu yang seronok bila menonton teater. Melihat lakonan itu secara langsung. Merasa jiwa itu secara sendiri. Perasaannya sungguh berbeza. Meski niat asal kekonon nak tengok Amar Asyraf semata-mata. Tapi bila melihat lakonan Mustaqim Mohamed , Jijah terus suka dengan lakonan dia. Pendek kata , antara Mustaqim Mohamed, Amar Asyraf mahupun Khairunnazwan Rozdy, masing-masing memang berlakon dengan baik sekali dan penuh dengan jiwa. Lagu-lagu yang mereka mainkan juga turut sedap di halwa telinga Jijah.

Untuk Jijah , naskah Lelaki Dari Gua ini bukan sekadar sebuah naskah kosong. Turut menyelitkan unsur-unsur nasihat dan sebuah naskah yang ada unsur islamik. Memang sebuah naskah yang menarik untuk ditonton. Bukan mudah untuk mementaskan sebuah naskah yang mempunyai unsur islamik untuk dijiwai dengan senang dan terkesan dalam hati dan jiwa. Tetapi tatkala Jijah menonton tempoh hari, Jijah merasakan hati sedikit terpukul dengan ayat-ayat yang mereka lontarkan. Terutama apabila mendengar ayat ini ; "seluas-luas pintu syurga yang terbuka , kenapa sesempit-sempit pintu neraka yang kau tuju?". Aku memang terpukul sedikit dengan kata-kata ini. Oh biasalah. Manusia, mudah terpukul dengan kata-kata yang kalau ada kena mengena dengan hidupnya. Bukan? HEHE. 

Okay , apa kata kita tengok gambar pula? Macam terlebih-lebih banyak pula yang Jijah mengomel daripada menepek gambar kan? Jijah tahu , korang tu nak tengok gambar aje kan kan kan? Sobs. HAHAHA.



Team #LelakiDariGua! 


Amar Asyraf yang super duper sweet! Pengsan kejap? Eh!


HEHE , ini wajib!

Zain Min Ho kena tandatangan novel Jijah hokkay? :p





Congratulation Team #LelakiDariGua!

Korang terrrrbaik! :)


Jijah & Ameerul Affendi.


Mustaqim Mohamed! Lakonan dia menusuk jiwa woii!

Jijah iz suka! :D


Menulis komen setelah selesai teater! 

Si Diva Muncung katanyaaaa :p


Kak Dayah ku sayams! :p


HEHE. Okay itu baru separuh gambar. Baru separuh saja ye. Ada lagi gambarnya dibawah nanti. HEHE. Sebenarnya plan asalnya Jijah menonton teater Lelaki Dari Gua bersama dengan teman sejoyah JJCM pada hari Sabtu. Tetapi ada kawan Aaronators , Wannie, ajak Jijah untuk menonton bersama-sama tapi Wannie tak free pula untuk join aku masa hari Sabtu. Jadi Jijah pilih untuk menonton hari Jumaat. Itu yang menonton pada 1 Mac yang lalu tu. Kebetulan ada Kak Echa dan adik dia, Kak Dayah dan Kak Deina juga masa hari tersebut. Makin meriah uols! 

Pertama kali jumpa dengan Amar Asyraf , errrr Jijah menggeletar tangan. HAHAHA, ini membuatkan Jijah teringat macam mana pertama kali berjumpa Aaron Aziz. Menggeletar tangan jugak! Oh my! Jijah ooooh Jijah! Dramatik sangat kuat dalam diri kan? HEHE. Mahu tak menggeletar tangan nak snap gambar kalau tengok Amar Asyraf yang super duper sweet itu? HEHE. Memang sungguh sweet perwatakan Amar Asyraf. Haih, suka lah tengok katanya. Tapi haip! Amar Asyraf sudah berpunya hokkay! HAHA. InsyaAllah tak lama saja lagi Amar akan akan berkahwin gituew. Tak sabar nak jadi flower girl theyols. Erkkk.. tetibe kau Jah! Hahahah. Okay jom tengok gambar lagi.


Jijah & Amar Asyraf!

Manisnya senyuman Amar? HAHAHA *pengsan*


Tunang Amar Asyraf , Arna.

Sangat friendly okeh! I like! :)





Muka kekwat #DivaPora! Hahahaha..

Jijah & Wannie! :)


Kesengalan Jijah tak boleh disangkal lagi! LOL!


Zain Min Ho!!! :p


Us with Amar Asyraf!

Baik aje masing-masing posing masa ni :p


Haaaa , banyak tak gambar? Banyak tak? Banyak tak? Memang sangat banyak gambar yang Jijah sempat snap tempoh hari. Ini pun hampir juling mata Jijah nak pilih mana satu gambar sesuai untuk ditayang dalam belog kesayangan ni tau. Sebenarnya ada lagi banyak gambar untuk dikongsi. Tapi risau korang pula yang juling mata kan? Hiks. 

Rasanya masa Jumaat tempoh hari memang perasaan berbunga-bunga tu , diri sendiri sahaja yang tahu bagaimana kan? HAHAHA, over! Gila tak berbunga-bunga tengok pelakon pojaan punya manis perangai dia. Hihiks. Lepas tu kitaorang bukan main sakan bergambar yang paling tak menahan. Kesian orang sekeliling tengok telatah weols khen? Mohon bertabah sajork. Jangan cerca sudeh! :p


Kak Dayah , Kak Deina.
Wannie & Kak Echa.

with Amar Asyraf!


Us with Mustaqim Mohamed!


Jijah & Amar Asyraf lagi..


Jijah & Amar Asyraf lagi..


Us with Arna!

Nice to meet you Arna! :)



Jijah & Amar Asyraf lagi?! 

Hahahaha , ini padahnya kalau kawan-kawan ada DSLR kan? hihik :p

Ehem ehem. Banyak sungguh kan gambar? Itu pun sudah ku cantum-cantumkan kasi sikit. Tapi malangnya tetap nampak banyak walaubagaimanapun kan? Hihiks. Sebenarnya ada cherita lagi. Ada gambar lagi. Tapi Jijah akan coretkan dalam entri yang seterusnya. Jijah rasa sudah terlampau sarat entri ini. Sudah penuh dengan gambar-gambar yang bahagia dan manis. Sudah penuh dengan coretan yang panjang lebar. Nantikan entri Jijah yang seterusnya boleh?

Tapi sebelum itu, ada sebuah video yang Jijah buat ketika menonton Lelaki Dari Gua yang lepas. Video ini sebenarnya nak mengajak korang untuk menonton Lelaki Dari Gua. Tetapi Jijah kurang berkesempatan untuk mengupdate belog. Maafkan Jijah Amar! Gituew tetibe Jijah! Hahahah.. Tapi tengok jugak lah ek video ini? HEHE.


Thank U Amar Asyraf untuk kerjasama anda!

Moga kita dapat bekerjasama di lain kali. Eh? suka main aci tetibe kan kau Jah? 

ekekeke :p


Maafkan Jijah kerana terlambat untuk mengupdate cherita ini. Maafkan Jijah ye? HEHE. Anyway, Lelaki Dari Gua sebuah naskah yang menarik! Semoga akan ada lagi teater yang sebagus ini. Pasti Jijah akan datang menyokong lagi! Majulah industri teater untuk negara! Err okay Jijah dah mula dah tu. HEHE. By the way, nanti akan ada sambungan lagi. Akan ada tapi cherita dia agak berbeza sedikit tapi juga akan penuh dengan gambar juga Jijah pasti. Itu memang Jijah pasti walaupun agak lambat updatenya kan? Gituew. Hihiks. Tapi sebelum berpisah nak juga berkongsi gambar ini. Suka tengok gambar ini. Bahagia sangat muka masing-masing dengan candidnya! HEHE.


Thank U Amar Asyraf for your time!
Meski kami gila-gila tapi tetap melayan weols dengan penuh tabah sekali.

LOL ,ayat Jijah macam nak kena pelempang aje! :p

Mungkin ada yang nak tengok teaser gambar untuk sambungan entri ini? Mungkin Jijah boleh kasi sekeping kan? Mestilah boleh! 


Antara gambar kegemaran juga 

Jijah , Amar & Arna.

Ada apa dalam sambungan cherita ini nanti?

Tunggu hokkay! 

hihiks.

Terima kasih sudi baca entri ini :)

4 comments:

aanie said...

wahh..minat amar asyraf pulak ke?

br tau dia dah bertunang....huhu...

Qhaifa Nur said...

bila tengok teater ni real depan mata, kita yang malu pula he..he..

femes sudah amar ni..

Myra Jay said...

Kalau mai blog Jijah je konpem akan jeles.. huhuu :)

Amar Asyaraf memang ensem.. dah tunang ek.. :D

Kelly Chung said...

Jelez lahh awak dpt jumpa Amar and dapat b'gambar dgn dia. huhu. Hensom gilerrrrrr. ♥ btw, tunang dia pun cantikk. heh