Home

Monday, November 27, 2017

Filem Pinjamkan Hatiku Lakonan Shaheizy Sam , Ayda Jebat & Farid Kamil Sarat Dengan Emosi? Nantikan Di Pawagam Bermula 30 November 2017.

Minggu lepas, Jijah telah berkesempatan untuk menonton filem terbaru arahan pengarah tersohor yang tidak perlu diperkenalkan lagi iaitu Osman Ali. Filem yang berjudul Pinjamkan Hatiku telah dibarisi pelakon popular seperti Shaheizy Sam, Ayda Jebat, Farid Kamil, Lia Natalia, Normah Damanhuri dan ramai lagi. Untuk pengetahuan korang semua, filem ini diterbitkan dengan kerjasama AuraWhite sebagai penaja utamanya dan juga Nuansa Film

Sebenarnya, Jijah cukup menantikan filem ini bukan kerana para pelakonnya yang berlakon dalam filem ini sahaja, namun Jijah cukup menggemari dengan OST filem Pinjamkan Hatiku ini. OST filem ini telah dinyanyikan oleh heroin utama filem ini iaitu Ayda Jebat bersama-sama dengan Adi Priyo vokalis utama kumpulan 6th Sense. Bila mendengar sahaja OST filem ini, Jijah menggambarkan filem ini cukup sarat dengan emosi. Terutama bila mendengar suara Ayda Jebat dan Adi Priyo mendayu-dayu begitu! Ewah! Meh kita tonton trailer untuk filem ini dan sedikit sinopsis filem ini.



Mengisahkan cinta tiga segi antara Laila (Ayda Jebat) , Naufal (Shaheizy Sam) dan Hasnan (Farid Kamil). Laila berada dalam dilema kerana dia tidak tahu sama ada mahu memilih kawan lamanya, Naufal, atau Hasnan, doktor yang merawatnya ketika sakit.



Dah tengok trailer Pinjamkan Hatiku yang Jijah share di atas ini? Korang rasa filem ini nanti macam mana? Korang ada rasa filem ini menarik tak? Atau sarat dengan emosi ke? Atau korang ada rasa nak speku lain? Begitu sekali Jijah khen? HAHAHAHA.

Setelah Jijah menonton filem Pinjamkan Hatiku ini, Jijah cuma dapat katakan filem ini memang cukup lain daripada yang Jijah sangkakan. Biasalah, kalau kita biasa tengok drama atau filem Melayu, sangkaan kita mesti filem ni mesti sama macam filem melayu yang lain. Filem ini nanti mula-mula sedih lepas tu bahagia. Dan the list goes on. Tapi tidak untuk filem ini. Jijah sejujurnya jatuh cinta dengan lakonan Shaheizy Sam di dalam filem ini. Sam betul-betul membawakan wataknya dengan cukup baik! Cukup baik yang sampai Sam menangis, Jijah nangis. Sam ketawa, Jijah ketawa. Amboi! Hahahaha! Mungkin Jijah sudah lama tidak menonton Sam membawakan watak yang syahdu dan airmata sebegini kot? Jadi bila sekali Sam kembali dengan watak begitu, terus rasa WOW BETUL KE SAM YANG BERLAKON NI? Ah begitu sekali! HAHAHAHA.

Seperti biasa, filem dari arahan Osman Ali tidak pernah gagal menunjukkan scenery yang cantik meskipun penggambarannya di Malaysia! Sumpah cukup cantik dan memukau mata yang menonton! Tak percaya? Engkorang kena pergi menonton sendiri dan pasti akan bercakap perihal yang sama juga. Kalau tanya pada Jijah filem ini best atau biashe biashe saja? Well, setiap orang ada penilaian sendiri. Mungkin bila Jijah kata filem ini best, tapi bagi orang lain merasakan ianya biashe biashe sahaja. Untuk Jijah yang hanya melihat pada trailer begitu dan begini, I would say, filem ini menarik untuk ditonton sekali lagi sebab lakonan para pelakon tidak menghampakan. Mungkin ada kekurangan sedikit di sana sini, but hey, kalau bukan kita yang menyokong filem tempatan yang membarisi para pelakon berbakat serta sinematografi yang cantik, apa salahnya kita pergi menonton bukan?

Jadi, kalau hendak tahu apakah pengakhiran untuk filem Pinjamkan Hatiku ini, engkorang kena ramai-ramai ke panggung wayang bermula 30 November ini. Tak lama sahaja lagi tu. Jom kita support filem melayu tempatan kita okay? Paling penting Jijah cukup terkesan dengan ending filem ini. Kenapa? Sebab itu engkorang kena pergi menonton di pawagam berhampiran korang ya! Paling penting, kalau engkorang sejenis hati tisu, siap sedia tisu siap-siap okay?

Okay cukup mengenai review filem tersebut. Disebabkan engkorang semua rajin membaca sampai habis, Jijah hendak tayangkan pula gambar-gambar disekitar Malam Gala Pinjamkan Hatiku yang berlangsung di GSC Pavilion, Selasa lepas. Thanks to feverpictures & ipong7+ ku untuk gambar-gambar dibawah ini. Enjoy the photo gais!




























Bila sesekali Jijah share dengan engkorang semua gegambar di Malam Gala Pinjamkan Hatiku, terus berdezzzuppp banyak khen? Haruslah chuols! Bukan selalu pun khen? Hihihi. Malam Gala Pinjamkan Hatiku memang cukup meriah dengan kehadiran para pelakon utama serta rakan artis lain yang turut datang menyokong filem ini. Cukup meriah! Malah anak kepada pelakon utama Shaheizy Sam, Sheriv pun turut datang menyokong Malam Gala Pinjamkan Hatiku tau! 



Mak Hayam's squad LOL!



Entri ini pun sudah panjang lebar beserta gambar-gambar pun telah banyak Jijah taburkan khas buat pembaca belog picisan ini. Jadi engkorang semua jangan lupa untuk ke pawagam yang berhampiran dengan engkorang semua untuk menyokong filem Pinjamkan Hatiku. Kalau ditanya kepada Jijah, adakah Jijah akan pergi menonton lagi, jawapannya YES! Sebuah filem yang cantik dan bukan filem yang mempunyai jalan cerita yang streotype seperti filem lain. Pasti bakal menyentuh banyak hati yang menonton nanti. 

Cuba lah, pergi menonton Pinjamkan Hatiku bermula 30 November nanti okay? Lagi beberapa hari sahaja lagi! Kalau bukan kita yang pergi menyokong filem tempatan, siapa lagi kan? :)

Terima kasih sudi baca entri ini :)

1 comment:

ai said...

ohh cerita ni dah keluar rupanya. ingatkan belum lagi.