Home

Thursday, November 15, 2012

Bertemu Kelorga Gebata.

Setelah sekian lama tidak bertemu dengan kelorga hangkut kesayangan Jijah iaitu Gebata , akhirnya semalam kami bertemu kembali setelah sekian lama tidak bertemu. Biasanya kalau bertemu , mesti orang tu ada , orang ni tak ada ataupun orang ni ada , orang tu pula tiada. Sadis kan? Meskipun semalam tak cukup ahli kelorga Gebata , tapi hampir kesemuanya ada. Memang terasa seronok sangat berkumpul kembali dengan mereka semua. Haruslah kan? 

Gebata ni memang tak ubah macam keluarga sendiri. Berborak semua bagai nak rak semua sampai masing-masing tak menyempat nak menyelit bercherita khen? Bila dah ketawa semua kalau boleh nak kasi gegar rumah orang sampai jiran sebelah dengan khen? Ekekeke. Tapi begitulah kelorga Gebata kesayangan Jijah. Sentiasa ada drama , sentiasa ada keriuhan dan kekecohan katanya! Hiks.

Jadi semalam punya semalam erkk sebenarnya tak dirancang langsung nak bertemu dengan semua ahli kelorga Gebata ni. Kebetulan nak pergi menjenguk rakan aku , Kekure (bukan nama sebenar ekekek kau mampooo tetibe ada ayat begitu? hahaha mati kena panah petir! panggg) yang tengah kurang sihat katanya. Jadi dah alang-alang melawat tu , gigih lah semua ahli kelorga Gebata datang bawa makanan , bawa perut juga yang pastinya muahaha untuk makan dekat rumah Kekure. Jijah kan sokmo eksaited kalau ada acara makan-makan. Memang Jijah yang kononnya nak jadi bibik dekat situ alih-alih menjadi orang pertama yang sibuk makan katanya. Memang tak gheti malu khen? Hahahah.

Bayangkan macam mana suasananya? Tambah lagi riuh bila Syafie Naswip (Ayie) pun join sekali dengan kitaorang. Siap bawa trofi kemenangan Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Anugerah Skrin 2012 untuk weols posing-posing katanya! Masa Ayie menang hari itu , weols semua tak ada. Jadi masa kali ini lah weols nak feeling-feeling menang anugerah khen? Hiks. Jijah sebenarnya yang gigih catwalk ke hulu ke hilir dengan award tu sebenarnya. Dan masih belum terlambat untuk Jijah ucapkan Tahniah untuk Syafie Naswip diatas kemenangan sebagai Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Filem tempoh hari. Ayie sememangnya memang layak untuk menang watak itu okes? Gegeh Jijah kasi ucapan gituh! Haruslah khen? Kata adik hangkut Syafie Naswip khen? Cepatttttt je mengaku khen?! *panggggg* Hahahaha.

Memang semalam lama juga kitaorang lepak-lepak dekat rumah kawan aku. Lagi tak menahan masa aku pergi rumah kawan aku , aku dah ghupe macam Dora The Explorer. Sebab banyak sangat barang bawak masa menuju ke rumah kawan aku. Kebetulan malam sebelum tu ada satu event aku join , jadi bila pergi ke rumah kawan aku tu , terus aje pergi tak balik rumah. Merasalah perfeeling anak perantau sesat di tengah kota walaupunnnn. Hahahaha.. Harus kawan aku baca statement dia lempang bertalu muka aku. Hahahah.. Iyerlah orang kasi direction , Jijah pi memandai tukar direction lain. Mujur masih selamat walafiat gituh. *nanges*

Bila sampai aje rumah kawan aku memang terus berguling atas lantai kan? Kata nak melawat orang sakit ? Tapi dah ghupe aku macam orang sakit sebab terlentang tergolek atas lantai khen? Hiks. Eh jom layan gambar uols. Ada beberapa keping gambar dari instagram kaka Nisa , kaka Koni dan juga abam Syafie Naswip. 




kelorga Gebata bersama trofi kemenangan Syafie Naswip.
hiks


Jijah dan Syafie Naswip. Sopan pula Jijah berposing tetibe.
keh keh keh.



kakak-kakak sayang!


gaya bebas. gaya kuak lentang tak sempat nak rakam.
tetibe kan kau Jah? hantar balik Myammar baru tahu. eh!


LOL


Raikan birthday Pawie dan kemenangan Ayie!


Bila DivaPora yang memegang award , memang terus terserlah aura kedivaan nya?
nampak tak? #sajatanya #eh

Suasana memang sangat meriah. Ikut kepenatan berganda memang tak mahu balik. Rasa nak tidur situ. Tapi tak ada pakaian untuk tidur, maka gigih pulang juga. Ayat paswah sangat nampaknya! Gituh lah kau Jijah! Lepas hampir seharian di rumah Kekure akhirnya Jijah pun melangkah pulang ke rumah katanya. Tak kan menyibuk nak bertapa rumah orang kot kan? Mahu kena tarbiyah dengan kelorga sendiri khen? Hiks!

Untuk Kekure tersayams semoga cepat sembuh. Nanti boleh berjimba ria bersama kelorga Gebata dekat tepi tasik pulak khen? Tehtap kau Jah dengan tepi tasik bagai khen? Hiks. Tapi sebelum mengakhiri entri ini yang panjang lebar katanya , nah terima lah sekeping gambar untuk tatapan korang semua. Projek filem Jijah dan Syafie Naswip untuk tahun 2013 nanti! Matilerrr! LOL :p



KL Sentral Aku Datang!

kau hengat kau Lisa Surihani Jijah nak perfeeling Istanbul Aku Datang Jijah? Jijah? Jijah? *pangggggg*

LOL!

Terima kasih sudi baca entri ini :)

1 comment:

fatin amalina husna said...

wahh..makan besar lar tuu..
tahniah buat syafie..=)