Home

Monday, May 14, 2012

Untuk Kamu ♥

Saban tahun , 14 Mei merupakan tarikh yang paling penting dan akan sentiasa diingati dalam diri Jijah. 14 Mei memang satu tarikh yang sangat penting sebab ada seseorang yang begitu dekat dengan diri Jijah yang dilahirkan pada tarikh ini. Oh jangan risau , yang pasti bukan kekasih gelap Jijah. Jijah suka betul menulis benda yang berbaur begini kan? Perfeeling ala-ala retis gitu nak orang teka teki kasi hint bagai khen? Hahahaha..

Jijah sebenarnya mahu dedikasikan entry ini khas buat insan yang paling Jijah sayang dalam hidup Jijah. Selain daripada Umi , Jijah cuma ada seorang sahaja kakak yang paling Jijah sayang. Iye benar , 14 Mei merupakan tarikh hari jadi kakak kesayangan Jijah. Meskipun kami sering bertelingkah , sering juga berperang mulut dan juga macam-macam tapi sayang Jijah pada kakak Jijah tidak pernah sekelumit pun pudar. Air yang dicincang mana mungkin putuskan meskipun sebesar mana pun benci , marah dan geram sering terpalit dalam diri kan? 


Tapi sebenarnya kami berdua ini kalau dah lama sangat tak bertemu mula lah dua-dua gelak mengilai macam hantu. Lepas tu mula masing-masing menyakat tak hengat kan? HEHE. Sungguh rindu masa dulu-dulu. Tipu betul kalau Jijah cakap tak rindu zaman kanak-kanak riang ria kan? Masa itu sangat priceless moment dan bahagia sungguh. Ahh tiba-tiba pergi menyingkap kenangan lalu ni sudah kenapa kamu Jah? Tanpa memanjangkan lagi tulisan yang sudah sedia panjang Jijah dengan rendah hati mahu membuat sedikit ucapan ringkas khas untuk kakak tersayang ♥

Untuk kakak tersayang , Nur Farha Hashim.
Selamat Ulangtahun Kelahiran yang ke 23. Semoga kehidupan yang semakin matang usianya akan berterusan di berkati oleh Allah s.w.t , dilimpahkan kejayaan didalam apa jua yang akan dilakukan kelak , dikurniakan kesihatan yang elok serta diberikan kebahagian dalam kehidupan ini. Meskipun kita selalu berperang mulut ataupun mungkin juga pernah bermasam muka but one and only yang perlu Aa tahu , Jijah sayang Aa ketat-ketat. ♥

HEHE. Meskipun ucapan Jijah untuk kakak Jijah saban tahun adalah sama tapi tak kisah nak juga kasi ucapan yang begitu juga. Jijah memang tak ada surprise party ke atau hadiah hari jadi untuk kakak tersayang tahun ini memandangkan tengah pokai kan? HEHE. But insyaAllah bila ada rezeki lebih nanti , Jijah celebrate sama-sama birthday Aa ye? HEHE. So here , terasa nak tepek gambar-gambar random of us. Jijah jarang nak tepek gambar Jijah dengan kakak Jijah. Lagipun kami dah sangat jarang nak berjimba ria sama-sama. I have to admit that I miss those moment when only the two of us enjoy our day past few years. Jijah rindu sangat-sangat. Sekarang masing-masing sudah sibuk dengan kehidupan masing-masing and I have to admit it again ; this is life. Emosi!


It was 2 years a go , I guess on her convocation.


my pretty Sister.


us ♥

Sebenarnya tak dinafikan Jijah agak beremosi masa menulis entry ini boleh? HEHEH. Dasar hati tisu agaknya. Tulis sedikit pasal yang ada kaitan dengan family pun sibuk nak ber-emo-temo kan? HAHA. But seriously aku sangat telus menulis entry kali ini tanpa drama yang banyak. Boleh macam gitu? Hihihi. Of course entry ini khas untuk kakak tersayang dan sudah semestinya tulisan aku bukan propa semata-mata mahu mengambil hati semata-mata ye? Kata Kau Jijah!

Last but not least , what ever when you up or down , I'm still with you Sister , no matter how and what situation it is (eventhough sometimes look like I don't care but I do actually -__-') , remember that okay? Jijah sayang Aa ketat-ketat sampai bila-bila. Have a blast one on your birthday! Muahxx! xoxo! 

♥♥♥

p/s : Cherita Emo-Temo sudah berwajah baru dan hopefully semua okay dengan layout baru ini. Simple but cantik di mata Jijah katanya dan menyenangkan semua pihak harap-harap. And another one , kalau mahu komen , ruang nya di bawah. Tidak lagi di atas seperti dulu ye. HEHE.

Terima kasih sudi baca entry ini :)

Jom Like CHERITA EMO-TEMO di FB! Sayang korang ketat-ketat! Thanks! 

21 comments:

Hanamiko Sakura said...

happy birthday to your sister..

wah wah wah..
blog jijah sudah bertukar rupa.. hehe

kyna said...

hb kat kakk ok..
nice entri,,
singgah sini..follow skli :)
^__^

Ieqahgajah said...

aishhh suweet nyee ade adik mcm jijahh ni :)

Myra Jay said...

So sweet :)

Happy besday to her too :)

tiefazatie said...

hepi besday 2 ur sis yaa dear..=)

tiefazatie said...

btw..rajin edit blog..hee

Hanis MY said...

happy birthday buat kakak ijah... wow i like this new layout!

Qhaifa Nur said...

selamat hari lahir buat kakak ijah...

MizzTina said...

happy birthday to ur sister dear.. =)

miloaiskurangmanis said...

happy birthday buat kakak uols ye....

Mummy Sher said...

salam kenal.i dah follow blog comel ni.follow i balik ye..tq..;D

Ijah EmoTemo said...

hanamiko -- thank u! heheh okay tak template baru ni? :)

Ijah EmoTemo said...

kyna -- thank! will do later k! sorry internet lembap sikit skrg hehehe

Ijah EmoTemo said...

ieqah -- heheheh thank u! ijah tak ada la sweet mana pun ekekeke :p

Ijah EmoTemo said...

myra -- heheh thank u! :)

Ijah EmoTemo said...

ifa -- heheh thank u!

haha tengah rajin ni mmg edit aje apa yg patut :)

Ijah EmoTemo said...

hanis -- thank u akak! :)

Ijah EmoTemo said...

qhaifa -- thank u so much! :)

Ijah EmoTemo said...

MK -- Thank U sis! :)

Ijah EmoTemo said...

kaka milo -- thank u uols! insyaAllah :)

Ijah EmoTemo said...

sherwiena -- thank u ye, i'll do it later k! :)