Home

Monday, May 28, 2012

Tunggu Sekejap. Eh?!

Sebenarnya Jijah sekarang tengah tidak sihat sangat. Agak sadis bila hati meronta-ronta nak update banyak lagi cherita basi dan cherita terbaru tetibe keadaan Jijah tidak mengizinkan. Dah lah cherita basi bukan main banyak lagi khen? Matiler ramai menghanjing mek lagi sebab tak habis-habis lagi cherita pasal ABPBH khen? Memang habislah mek! Hahahaha.

Ini nak cherita sikit lah khen tetibe Jijah ni tak sihat. Kisahnya Khamis lepas , tetibe Jijah rasa tekak Jijah macam sakit gitu. Ingatkan sakit tekak biasa. Terus minum air asam jawa uols sebab biasa kalau minum mesti okay. Tapi bila dah minum semua terasa macam makin sakit. Jijah makin pelik uols. Lepas tu , malam tu tetibe badan panas gila sampai terasa nak berendam dalam bilik air je uols. Paling menakjubkan Jijah tidur awal gila malam tu ye. Dah lah esok nya ( Jumaat ) Jijah dah berjanji dengan rerakan nak pergi makan ikan bakar dengan seafood dekat Bagan Lalang. Tapi bila tengok keadaan diri macam tak mengizinkan aje uols. Tapi masa tu try untuk tidur dulu. Bila bangun aje tengok-tengok dah 8 pagi. Alamak! Badan masih panas uols. Lepas tu terus makan panadol katanya. Rehatkan badan semua dan kepala pun rasa okay. Kalau tidak terasa macam nak pecah sajork kepala itu ye. Paswah.

Dan lepas itu... Eh macam dah nak cherita kisah hari Jumaat lepas aje khen? Hihihi , cherita pasal itu nanti-nanti lah Jijah cherita khen? Mohtif nya Jijah cherita separuh jalan?! Ekekekek. Sebab nya keadaan tak sihat sangat nak mengetuk kibod ni hokkay. Kata kau Jijah! Apa-apa pun cuti sekolah pun dah bermula. Ada tak uols semua yang dah buat cuti-cuti Malaysia ke cuti-cuti oberthesea ke? Maklumlah cuti 2 minggu kan? Mesti ada yang ambil peluang nak balik kampung kan? Dannnnn pastinya juga mesti banyak juga jemputan orang kahwin bila cuti sekolah pun bermula kan :D Yeayyyy nasi minyak! Erk tak padan dengan sakit tekak masih ada hati nak makan nasi minyak ye Jijah?! .___.

HEHE , dan sekarang keadaan tekak Jijah makin teruk. Dah macam terluka sikit dekat tekak tu sebab nak telan nasi pun terpaksa pejam mata. Bukan sebab menikmati nasi dengan lauk pauk yang enak tu tapi sebab perit nak menelan :/ Kesian tak? Kesian tak? *pang* Tapi tak apa lah. Bila Tuhan berikan kesakitan sebegini baru lah Jijah mengakui kesihatan anugerah yang paling bernilai dalam kehidupan. Begitulah.


gambar tak ada kena mengena dengan cherita :/
Jumaat lepas. Bagan Lalang.

jangan risau sebelah tu bukan hantu. tu bayang-bayang Jijah yang gemuks :/

BYE.

Terima kasih sudi baca entry ini :)

Jom Like CHERITA EMO-TEMO di FB! Sayang korang ketat-ketat! Thanks! 

8 comments:

Anisa Hang Tuah said...

jom cuti-cuti

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

ciannyer uols
get well soon na
jgn minum air berais byk sgt taw

Qhaifa Nur said...

aduh sakit tekak....
susah nak telan ni...
moga cepat sembuh ok...

Asmara said...

get well soon! take care ye jijah. ;D

kak ina kl said...

semuga cepat sembuh yer..amboi kemain baik dengan aaron dan shila tu ek sampai dorang dah kenal dah dengan kamu.

miloais milo said...

banyakkan minum air kosong nokk...
dan banyakkan rehat
uols ni - rajin banget berjimbaria sana-sini-sinun...
badan tak cukup rehat tuh!

Hanis MY said...

odaijini jijah... jijah ada plan nk ke mana2 tak ni? selamat berjimba...

tiefazatie said...

take care dear..hee