Home

Wednesday, November 11, 2015

Edisi Perempuan : Brooch

Bagi seorang perempuan yang bertudung , brooch adalah benda paling penting. Kalau tidak macam mana nak jadikan tudung itu cantik sentiasa kan? Tetapi kita orang perempuan ni macam ada satu masalah. Masalah yang tak adalah besar mana tetapi tetap juga masalah untuk seorang perempuan.

Tetap tak nak kalah kan? Hihihi.

Cuba tengok gambar ini. Betul tak?


THIS IS SOOOOO TRUEEEEEE!

HAHAHAHAHAH -_____-'

Betul tak? Kita yang perempuan bertudung mesti mengalami masalah macam gini kan? Iyelah walaupun berdozen brooch/pin kita beli. Mesti nanti lepas beberapa minggu alih-alih tinggal satu dua brooch/pin aje yang ada. Yang ajaibnya , entah mana pula brooch dengan pin tu menghilangkan diri. HAHAHAHA.

Aduhai. Memang masalah besar betul. Dah lah kadang-kadang tu sejenis pattern yang cantik comel pula yang hilang. Nak rasa sakit hati , rasa macam salah sendiri suka letak ikut suka. Lepas tu nanti lepas beberapa bulan mesti jumpa balik. Tapi jumpa dekat tempat yang kita tak sangka-sangka. HAHAHA. Tak sangka lah sangat kan!

Boleh dikatakan asalkan nampak orang jual brooch , mesti nak beli. Lepas beli tu kang , tehtap jua akan hilang. Rasa macam nak buat jampi dulu sebelum guna. Baru tak hilang kot? HAHAHAAHA.

Khurafat sangat Jijah oiii! HAHAHAHA. Jadi baru-baru ini , Jijah ada membeli bekas untuk simpan brooch atau orang panggil as cupcake. Maybe sebab bentuknya macam cupcake kot. Murah aje. Beli dekat Pasar Malam Jalan TAR kebetulan lalu situ nak pergi cari tudung katanya. Hanya RM 5 saja. Tapi cecomel sampai tak tahu nak pilih yang mana satu. Hehe.


Tadaaaaaaa~!

Sekarang ni macam amboi! Banyaknya kau punya brooch nok?! HAHAHAHA , itu sekarang lah khen? Nanti-nanti lepas beberapa minggu , akan ada dengar rungutan diri sendiri sambil kena bebel dengan Umi pasal "MANA BROOCH JIJAHHHH NI?!" HAHAHAHA. Itu perkara biasa sampai Umi pun geleng kepala. Misteri betul brooch/pin ni tau! 

Rata-rata pun mesti macam Jijah jua khen? Habis segala brooch dengan pin hilang menyepi membawa diri kemana-mana entah kan! Tehtap nak ajak orang lain beramai-ramai sama macam dia jugak si Jijah ni khen? Kikikiki. Harussss!

Jadi , betul tak ada yang sama macam Jijah? Beli lah berdozen mana pun , tehtap akan hilang kan? Sampai fed up kejap khen? Ekekekeke. Mungkin itu ujian kecil bagi orang bertudung HAHAAHAHAHAremmmnya statement ini :p

Terima kasih sudi baca entri ini :)

No comments: