Home

Sunday, November 1, 2015

Gincu Merah. Cantik Ke?

Sesekali datang angin monsoon nak menukar gaya penampilan diri , memang kita akan buat serta merta tanpa endah apa-apa disekeliling kita kan? Walaupun kebarangkalian besar untuk orang sekeliling kita akan buat tanda soal besar di atas kepala , kita tetap lakukan tanpa was-was kan?

Or is that me yang suka buat sesuatu perkara yang kalau aku nak , aku nak jugak ? Eh ? HAHAHA. Entahlah. Terbaharu , aku bukanlah tukar gaya penampilan aku seratus peratus. Aku masih seorang divapora yang lemak berlebihan disana dan sini. Cuma kali ini aku cuba beranikan diri untuk memakai gincu. Ehehehe. 

Alah , gincu aje pun? Oh itu pun satu perubahan drastik untuk Jijah. Usually , Jijah hanya akan pakai gincu atau mekap hanya bila ada event dan hanya bila rakan Jijah Fawwa turun KL. Sebab apa? Dia mekapkan Jijah santek dan Jijah suka! HAHAHAH. Kesian Fawwa kena buli dengan Jijah tiap kali turun KL kena tolong mekapkan Jijah. Ekekekek. 

Jadi , entah sebab apa entah , I think I should wear a lipstick. Eceh. Tak , bila Jijah selfie dan tengok kembali muka Jijah , of course Jijah tak cantik mana pun. Lepas itu tampak pucat macam orang tengah berpantang , huh , tak kelakar. Memang pucat. Jadi tiba-tiba gatal nak try gincu merah. And amaaaaazing , terus rasa lain macam. Rasa wajah bertukar menjadi berseri-seri. HAHAHAHA , bab-bab puji memuji diri sendiri adalah perkara biasa ya :p

And since a few months a go , Jijah cuba meyakinkan diri untuk pakai gincu merah tiap kali hendak pergi ke kerja. Well , bukan setiap hari. Sekadar untuk menaikkan seri wajah katanya. Kekadang Jijah hanya memakai lipbalm yang berwarna pun sudah cukup memberi wajah Jijah untuk tidak jadi pucat. Begituuuu.

Jadi , marilah menayangkan wajah sendiri dengan gincu merah. Perlu ke? Perlulah sebab ini belog aku khennn? HAHAHAHA.






LULZ! Mesti ada yang nak termuntah khen tengok wajah yakin santek si Jijah ni khen? HAHAHA. Hofcoz lah kena yakin santek uols! Keyakinan diri sendiri itu paling penting konsepnya! HAHAHAH. Tak adalah , to be honest , memang pakai gincu merah begini walaupun kekadang rasa malu sebab orang macam , "apahal kau pakai gincu merah tetengah panas terik ni oi?!" , tapi buat kau rasa lagi yakin daripada biasa. 

Atau aku saja yang berperasaan macam gitu? HAHAHAH. Nahhh , nevermind , yang penting kena yakin khen? Walaupun hakikat wajah tidak lah se-flawless mana. Atau tidaklah secantik mana. Still , aku suka bila aku cuba ubah sikit demi sikit penampilan aku. Nanti mana tahu tiba-tiba ubah tabiat makan yang banyak kepada yang lebih berkhasiat pula ye dak? Orang kata, setiap benda kena ambil masa. InsyaAllah soon ye dak? 

Dah kata , #misijodoh2015 khen? eh! HAHAHAHA. Tak kisah lah atas sebab apa pun , sikit demi sikit Jijah buat untuk kebaikan diri sendiri jua. Walaupun untuk ubah penampilan diri tu tak perlu pun takpe. Tapi apalah salahnya sekali sekala khen untuk bertukar menjadi lebih cantik kan? Begituuuu. Hihihi.

So itu sajalah nak share khen? Semoga misi jodoh 2015 berjaya! Eh? Okbai!

Terima kasih sudi baca entri ini :)

1 comment:

nazaraman said...

Amboi merah menyala =)