Home

Saturday, March 3, 2012

Karena Kamu Cuma Satu. Iye Kamu Aje.

Aku sangat jarang update masa hujung minggu sebab aku rasa masa hujung minggu masa untuk semua orang berehat bersama keluarga tersayang atau teman-teman kan? Nanti orang cakap aku lifeless pulak asyik update aje kan? Ke minda aku yang kolot berfikiran macam itu? Ahh tak kisah lah , janji update ke tak update err itu hak masing-masing kan? Hahaha , tiba-tiba pulak khen? Hiks.

Hujung minggu yang sangat santai. Aku tak pergi mana-mana. Cuma bersantai menonton Vanilla Coklat tanpa henti macam orang mabuk chenta sangat dengan cherita tuh. Haish. Lepas tu baca forum , sibuk membaca kisah Lisa dengan Yusry. Ini lagi satu hal , dari semalam tak habis-habis menonton video pernikahan diorang. Lepas tu tengok gambar-gambar perkahwinan diorang yang cantik-cantik. Simple but nampak classy tau. Itu pendapat peribadi aku lah kan. 

Lepas tu terdengar lagu yang orang tepek di forum. Lagu yang ada dalam dokumentari Walimatulurs Lisa & Yusry tu. Eh sedap pulak lagu tu bila dengar. Bila baca lirik dia sangat sweet. Rasa nak tersenyum sahaja. Hihihihi. Mood yang jiwa kacau semakin gedik mengacau dengar lirik itu tau. Entah apa-apa aje IjahEmoTemo ini kan? Serius suka dengar lagu tu dengan alunan yang sangat santai dan lirik yang sungguh sweet.







NAIF - Karena Kamu Cuma Satu


kau yang paling setia, kau yang teristimewa

kau yang aku cinta, cuma engkau saja
dari semua pria aku yang juara
dari semua wanita kau yang paling sejiwa

denganmu semua air mata menjadi tawa suka ria
akankah kau selalu ada menemani dalam suka duka
denganmu aku bahagia, denganmu semua ceria
janganlah kau berpaling dariku karena kamu cuma satu untukku

kau satu-satunya dan tak ada dua

apalagi tiga, cuma engkau saja

denganmu semua air mata menjadi tawa suka ria

akankah kau selalu ada menemani dalam suka duka
denganmu aku bahagia, denganmu semua ceria
janganlah kau berpaling dariku karena kamu cuma satu untukku


kau satu-satunya dan tak ada dua

apalagi tiga, cuma engkau saja

dari semua pria aku yang juara (aku yang juara)
dari semua wanita kau yang paling sejiwa


denganmu semua air mata menjadi tawa suka ria

akankah kau selalu ada menemani dalam suka duka
denganmu aku bahagia, denganmu semua ceria
janganlah kau berpaling dariku karena kamu cuma satu untukku
untukku, untukku, untukku, untukku

Bukankah lirik itu sangat sweet sehingga boleh terkeluar lesung pipit ketika mendengar lagu ini? Eh ada kena mengena ke lesung pipit itu? Hikhikhik :p Sekarang memang asyik ulang lagu ini sahaja. Iye lagu ini sahaja. Sebab itu tajuk entry ini pun aku sama macam tajuk lagu ni. Hihihi. Gedik gelenya sungguh Jijah ni khen? Hakhakhak.

Lepas tu tengok belog kesayangan. Nampak hambar. Header kurang shantek di pandangan mata Jijah. Lantas kepingin sungguh nak edit guna Photoshop. Tapi sadis Photoshop ku yang ada di dalam laptop lama. Dalam netbook ku yang baru ini tak ada. Try lah kan jenjalan dekat google. Jenjalan lah sangat! :p Try download kan , ngahaha , lepas tu dah siap download , hadoiyaii , tak boleh nak guna :( I is sad hokkay! Serius sedih dan stress! Ceh.  Iyelah bila guna photoshop , nak edit header best sikit. Kalau guna aplikasi yang lain contohnya seperti photoscape , hadoi limited sangat nak ubah sana sini. Hmmmmmmmm. 

Tapi redha ajelah. Tak ada rezeki kan? Nak merungut pun tak ada guna. Ish. Sedih betul lah. Sebab betul-betul teringin nak edit header kasi lagi shantek. Sekali haram tak boleh guna! Haiyooo. Sadis! Macam mana sekalipun aku tehtap tukar header aku. Biar tak shantek asalkan nampak berseri. Boleh perfeeling macam gitu? Hakhakhak :p Ataupun ada ke yang ehem nak kasi header free dekat Jijah? *buat muka shomel* Ngahahaha sudehh kau Jah gheti nak yang free aje kan? Hadoi. 




header yang terbaru.
tak cantik tapi okay lah kan?
hewhewhew *pang*


masa mula-mula edit.
gedik sangat. tak jadi nak pakai header ini. 
heh.

Sampai sekarang masih tak puas hati sebab tak dapat nak edit gambar guna photoshop. Grggg. Lepas itu sekarang ni boleh tahan jiwa kacau. Entah apa-apa entah dengan aku ni pun tak tahu. Asyik nak jiwa kacau. Asyik nak emo-temo tak tentu hala. Mungkin sebab selalu lagha. Ini padahnya. Haih. Sekarang ada berbaki dua entry basi. Lepas sahaja selesai dua entry basi itu , aku mahu rehat sekejap kot. Mungkin lah. Nak menyepikan diri sekejap. Lepas ini sekejap timbul sekejap hilang lah kot. Mungkin lah. Janji Jijah mana boleh pakai kalau bab-bab nak menyepi diri ni. Jijah mana boleh hidup tanpa ada internet :/ Boleh separuh mati tau. Eh apa ayat pesen gini? Astagfirullahaladzim. 

Nanti aku update lagi. Cukup ajelah sampai di sini. Oh sebelum terlupa , terima kasih new followers. Sudah 957 followers rupa nya Cherita Emo-Temo ini sekarang kan? Belog picisan sahaja pun tapi alhamdulillah semakin hari semakin bertambah followers nya. Oh dan juga terima kasih yang sudi LIKE Cherita Emo-Temo di FB. Sungguh terharu. Sehingga kini sudah 155 yang LIKE dan aku sangat terharu. Mungkin jumlah nya kecil namun aku tak kisah. Hihihi. Yang penting aku tahu belog picisan ini pun ada yang baca dan pengikut nya (moga-moga hehe). Tak kisah lah kau orang suka baca belog ni sebab suka tengok gambar artis ke , makanan ke atau pun mungkin suka tengok aku ke (kah kah kah perasan gila!) , aku tetap menghargai korang! Hihihi. Suka bajet artis buat ucapan kan? Harus lah! :p

Sudah lah. Kata nak berhenti menulis. Tak jugak berhenti. Haih. Oh weekend ini korang buat apa? Happy Weekend korang!! :)


perfeeling shumil sangat gambar ni khen?
hihihihi. terlupa nak letak dekat entry Cinta Kura-Kura tu.
so tepek dekat sini :p

kisah sebenar , ini belon untuk deko Malam Gala Cinta Kura-Kura tapi ghasak aku dengan rakan-rakan bergambar jugak dengan belon ni. hihihi.

Terima kasih sudi baca entry ini :)

Jom Like CHERITA EMO-TEMO di FB! Sayang korang ketat-ketat! Thanks! 

16 comments:

Hanamiko Sakura said...

nanti kita tolong buatkan header free untuk ijah nak?? hehehe...

Unknown said...

oklah tu..cantik gak header baru kamu tu.

tahniahlah ramai org jenguk blog kamu..semuga selepas ni lagi ramai yang jenguk ek

tak lama lagi result nak keluar kan..tentu dup dap dup dap

tiefazatie said...

comel pe header nie..hee

sitiezahim said...

amboi dah senyum2 filing2 tgk citer kawen yusry n lisa, ijah la lepas ni plak..hahahaha :P

anumuchan said...

pestime dgr lagu ni..bole laaa.huhuuu

Ijah EmoTemo said...

hanamiko >> eh iye ke? hehe klu boleh ijah ok aje. tq eh!:)

Ijah EmoTemo said...

kak ina >> hehe tq! alhamdulillah skrg makin ramai dh masuk. heeh..

a'ah tak lama aje lagi. sgt berdebar2! hehehe

Ijah EmoTemo said...

ifa >> heheh comel eh? hihihi tq!

Ijah EmoTemo said...

kak siti >> ngahaha gmbr tu masa sblm yusry-lisa kahwin. dh teramik feel :p ekekekeke

Ijah EmoTemo said...

kak anum >> heee :)

Hanis MY said...

wahh header baru kellass.... eh shomel ape gambar ijah dengan belon tu...

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

pewitttt baru masuk umah baru hari ni ngeee...not bad ur header blh improve lagik...lagu ni sedap plak halwa telinga ai dengaq ngeee

tiefazatie said...

comel eh..janji puas hati kan2.hee

Ijah EmoTemo said...

kak hanis -- ngee tq! shumil tu mmg shumil adeh hahah , tp kurang kretip heheheh

Ijah EmoTemo said...

kaka ayu -- ngeee! itu tak guna potosop.. hehehehehe.. kann best!

Ijah EmoTemo said...

ifa -- hehe betul-betul itu yg penting :)