Home

Tuesday, August 28, 2012

Mana Aaron Aziz?

Setiap kali ada saudara mara yang datang menemui aku apabila mereka bertandang beraya ke rumah aku , memang semua akan bertanya ... "Mana Aaron Aziz?" "Ijah tak beraya dengan Aaron Aziz?" Korang rasa apa reaksi yang aku patut buat apabila mendengar soalan-soalan begini ya? Adakah harus aku tersipu-sipu malu dan menyorok belakang Umi aku? Atau aku harus buat konon-konon guling-guling dan pengsan secara mengejut? Atau juga aku harus ketawa tutup mulut sambil menunduk ala-ala perempuan melayu terakhir? Amboi ! Semuanya penuh dramatik kan?! keh keh keh.

Aku agak terkejut apabila semua saudara mara tahu aktiviti haram eh? lagho aku ni ha! Aku agak tersipu-sipu malu apabila semua bila jumpa aku terus sebut nama Aaron Aziz. Bila nampak aku sebut lagi nama Aaron Aziz. Bila tengok aku dah macam nampak muka Aaron Aziz dekat muka aku ni ha. Sampai aku tertanya-tanya , nama aku Aaron Aziz atau apakah semua ini? Ekekekeke :p 

Lagi yang buat aku ala-ala tersipu-sipu ada juga saudara mara aku yang membaca belog picisan aku ini? Alamak! Ini yang buat aku lagi malu-malu kucing kejap. Tetibe Jijah jadi pemalu itu memang sesuatu yang amat memusykilkan kannnnnn? Hahahahahah...! Haruslah mek malu noks! Mek ni kan banyak merapu dalam belog mek ni ha! Walaupun belog mek ni picisan tapi yang penting dalam belog mek penuh dengan gambar retis kan? Kau hado?! Matilerrrr tetibe kan! Hahahah..

Anyway , tak pernah pun sangka ada saudara mara aku yang turut membaca segala coretan aku dalam belog picisan ini. Terharu juga sebenarnya! Tapi itulah , bila saudara mara asyik bertanya mana Aaron Aziz , aku terus kelu lidah tak berdaya nak menjawab kan? Mampooo? Haruslah tetibe Jijah terasa nak gigit jari sambil hentak-hentak kaki kan tetibe orang tanya Mana Aaron Aziz? Amboi korang! Masa aku minat Remy Ishak korang tak gedik-gedik tanya pun? Sentap abe Wemy ai! Tetibe lagik! Hahahahah..

Mampoooo kan orang lain sibuk bercherita pasal beraya , kau Jijah masuk-masuk belog tulis pasal retis kesayangan kan? Nak buat macam mana kan? Itu topik yang orang bila nampak aku terus akan cakap pasal artis! Cemuih dah rasa tapi bila orang bertanya mesti lah Diva Pora yang nan hadoooo saja ni akan bercakap jugak kan? Ekekeke. Eh eh eh , banyak betul tulis nya! So raya korang semua macam mana? Best?! Mestilah best kan! HEHE :p



Hah! Nah sekeping gambar Aaron Aziz , Jijah kasi dekat uols!

tetibe kannnnnn?!

Eh tetibe tajuk entri ini dah macam tajuk cerita dekat Astro Ria , Mana Hilangnya Juwita? Eh tetibe lagi kan? Ok bye!

Terima kasih sudi baca entri ini :)

8 comments:

Tina Othman said...

ijah

aaron aziz mana? hehe

Anisa Hang Tuah said...

aaron aziz sajee

hihih

Hanis MY said...

Jijah yg comel dgn eh tetiba hihi... Kellas jijah dgn aa ajew wewitt

Asmara said...

haah la, mana aaron aziz? kihkih..

Ijah EmoTemo said...

tina -- alamakkkk..hahahaha

Ijah EmoTemo said...

anisa -- mueheheh.. :p

Ijah EmoTemo said...

kak hanis -- hahaha..eh eh apa ni puji memuji? :p hahaha.. itulah.. entah bila nk habis demam dgn AA ni aiyohh hahah

Ijah EmoTemo said...

kak asmara -- ayamakk...hahaha