Home

Wednesday, June 13, 2012

Bertemu Dengan Pojaan Hati Dolo-Dolo. Oh sukew! *pang*

Ahad lepas adalah hari yang sangat tidak disangka-sangka akan bertemu kembali dengan pojaan hari dolo-dolo ketika masih bersekolah. Bila terjumpa dengan dia , haruslah terasa nak guling-guling atas lantai sambil menitiskan airmata kan? Biasalah Jijah kalau tak dramatik tak sah? Harus paswah orang sekeliling dengan keadaan realiti ini katanya! Tapi mesti uols tertanya-tanya kan? Siapa pulak pojaan hati Jijah yang dolo-dolo? Jijah ni kan ramai pojaan hati sampai ada yang membuat anggapan yang salah kan? Ehem , Isnin lepas kan Jijah ada tepek gambar dia dari belakang. Agak-agak korang boleh teka tak? Hihihihi.

Okay mari ulang tayang gambar semalam. Siapakan insan berbaju ungu ini? Eceh!


siapakah insan ini?
eceh!

Dah , tak perlu nak berteka-teki. HEHE. Ahad lepas aku terserempak dengan pojaan hati dolo-dolo yang pernah aku minat gila-gila bagai nak rak. Iyer aku bertemu dengan Remy Ishak. Itu sesuatu yang aku agak tak sangka sebenarnya. Tak ada dalam perancangan pun nak pergi bertemu dia atau nak terserempak dengan dia. Memang aku ada tahu Remy Ishak akan ada di KL Festival City untuk rangka promosi filem terbaru dia iaitu Aku Kau dan Dia. Tapi memandangkan Jumaat lepas aku ada pergi berjimba ria dengan rerakan aku , maka aku memang tak jamin akan dapat turut serta untuk pergi situ kan? Tapi memang tak berharap nak pergi pun dah. Lagipun sekali sekala ajepun dapat berjimba ria dengan rakan-rakan aku ini semua. Sebab semua dari jauh kekdahnya! Tapi cherita jimba ria itu nanti aku cherita k!

Lepas tu seperti yang dijangka lah , baca twitter Remy Ishak katanya pukul 2 petang dia ada disana. Aku balik dari rumah kawan aku pun pukul 2 petang. Ekekeke. Balik aje ke rumah tiba-tiba Umi cakap dia nak pergi beli barang dekat KL Festival City. Aku macam eh?! Tapi masa tu dah pukul 4 petang okes! Hahaha , so tak ada lah berangan nak terjumpa atau terserempak dengan Remy Ishak kan? Eceh. So bila pergi aje dekat KL Festival City tetibe mata macam terpandang sesuatu dekat atas pentas. Terasa macam mengenali insan itu. Terasa juga macam nak melompat guling-guling ! Mampoooo dah lompat kau guling-guling pulak? Ekekekeke. Dan rupa-rupanya para pelakon Aku Kau dan Dia baru aje memulakan promosi filem tersebut. Boleh aku terus tinggalkan Umi dan aku gigih seorang diri tepi stage? Boleh tak boleh tak? HEHE , mujur Umi sangat memahami dan memang dia pun tak kuasa nak berasakan di tepi stage macam anak bongsu dia yang seorang ini kan? Hiks.

Bila tengok aje Remy Ishak terus tersenyum sampai ke telinga. Terus mata bersinar-sinar macam duit jatuh ke tanah. Terus rasa hati meloncat-loncat ye. Okay nampak sangat Jijah sangat over , but does it matter uols? Kata kau Jijah! Dah tak mahu cerita panjang jom tengok gambar-gambar dari kamera cap ayam aku ni ha :p




Jadi semasa Ahad tempoh hari barisan pelakon-pelakon Aku Kau dan Dia seperti Remy Ishak , Pekin dan Zarina Jamalullail bersama pengarah filem Aku Kau dan Dia , Pierre Andre pun turut sama memeriahkan Ulangtahun Intrend yang ke 7 di KL Festival City. Memang keadaan dihadapan pentas utama penuh ya amat. Tapi Jijah sebab dah alang-alang ke sana haruslah hati pun sama-sama geletis nak dapatkan abe Wemy untuk bergambar kan? Bila usai sahaja abe Wemy dekat atas stage boleh Jijah terus lambai-lambai tangan dan jerit "abe wemyyyyyy" Hahahaha. 

Boleh tak tetibe Jijah ala-ala geletis begitu? Tetibe macam tak percaya yang Jijah segeletis ituew? Atau baru sedar yang selama ini diri segeletis ituew? -___-' Lepas aje melambai sambil menjerit itu terus saja ikut abe Wemy katanya. Risau takut dia dah nak balik sebab hati terkinja-kinja nak bergambar okes? Kalau tak dapat terasa nak guling-guling atas lantai gituh. Boleh? Hahahha. Lepas itu rupa-rupanya Remy kena pergi untuk sesi autograph untuk poster Aku , Kau dan Dia gituew. Harus Jijah jadi orang pertama yang ambil poster gedabak tu khen? Gituew!



Lepas aje dah dapat poster semua itu Jijah tunggu lagi abe Wemy katanya semata-mata untuk bergambar. Nasib tak kena cerca kan dengan mak sendiri sebab biar dia shopping seorang diri sedangkan anak bongsu dia ni sibuk menggeletis dengan retis lelaki katanya! Ampun Umi! Hehehe. Tapi masa memuler Jijah menggeletis tu haruslah tak ada orang sangat. Bila Jijah tengah menggeletis katanya baru lah ramai orang sedar kehadiran Remy Ishak dan pelakon-pelakon lain gituh. 

Begitulah. Okay jom tengok gambar lagi katanya!




Punyalah gigih Jijah mengekor ke sana dan ke sini kan? Risau juga kalau tak dapat bergambar. Lagi risau sebab tak ada siapa yang hendak ambilkan gambar Jijah bersama abam Wemy uolss. Masa tu dalam kepala otak ligat berfikir katanya. HEHE. Gedik sangat! Tapi akhirnya haruslah dapat kan uols? Jijah seorang yang sangat gigih katanya! Selepas bergigihan ke sana dan ke sini.. 

Akhirnyaaaaaaaaaa...


yataaaaaaaaaa! *guling-guling atas lantai*

Muahahaha perasaan gembira ya amat lah kan sebab macam tak percaya boleh terserempak dan terjumpa dan bergambar kan? Benda yang sangat tak disangka katanya! Alhamdulillah. Kalau dah rezeki tak kemana kan uols? HEHE. Tapi sampai sekarang tak faham apa motif abe Wemy posing macam itu. Hahaha. Comel lah pulak. Ekekeke :p

So sekarang dah kembali berjumpa dengan pojaan dolo-dolo katanya dan sangat gembira katanya! HEHEHE. Sebenarnya dah tak tahu nak tulis apa dan mungkin juga kerana masih lagi dalam keadaan yang teruja -__-' Wakluuuu..berapa hari mahu terujaaaa daaa? Ekekeke.. So korang punya hujung minggu lepas apa citer? HEHE :p

Terima kasih sudi baca entry ini :)

Jom Like CHERITA EMO-TEMO di FB! Sayang korang ketat-ketat! Thanks! 

5 comments:

miloaiskurangmanis said...

memang gigih banget uols nak snappy ngan abg wemy...
soalan membunuh iols dah tanya kat twit2... so kat sini tak dak soalan...
hehehehehe

Gadis Kampung said...

bestnyer dapat jumpa remy ishak..GK suka juga lakonan dia...GK tak penah lagi jumpa artis face to face macam tue huhuhu...dok kampung retis tak masuk...

sitiezahim said...

tak minat sangat artis tp remy salah seorang yg akak minat. sbb muka dia hahaha (sama gedik ngan jijah :P)..bes nye dapat gamba sama, rasa cam nak superimpose je gamba jijah tu, tukar muka akak...gegegeggee

Unknown said...

dah rezeki kamu nak gak jumpa abang remy ni ek..ni gambar sebelum dia sakit ker?

auntie pun guna pic monkey untuk edit gambar pasal tak ado hp canggih manggih lagi

tiefazatie said...

owh abg remy yg macho!hehehe