Home

Monday, January 21, 2013

Jangan Lupa Menonton Sehangat Asmara Lakonan Adi Putra & Rita Rudaini Ekslusif di Mustika HD Setiap Isnin - Rabu Jam 10 Malam!

Berakhirnya drama bersiri Adam Dan Hawa yang mencetuskan fenomenanya yang tersendiri, bermakna bakal bermula pula fenomena drama yang juga diadaptasi dari sebuah novel dari penulis yang sama , Aisya Sofea iaitu Sehangat Asmara. Sehangat Asmara akan menggantikan drama Adam Dan Hawa bermula malam ini. Jijah yakin, pasti ramai yang tidak sabar untuk menonton gandingan serasi Adi Putra dan Rita Rudaini ini. Pasti ramai yang tidak sabar untuk melihat mereka sebagai gandingan utama dalam drama Sehangat Asmara ini.



Sehangat Asmara diarahkan oleh Mohd Feroz Khadir dan dilakonkan oleh Adi Putra, Rita Rudaini , Shahz Jaszle, Izreen Azminda dan ramai lagi. Lihat saja pada senarai pelakon sahaja sudah boleh menggambarkan yang drama ini juga pasti akan hangat sama seperti Adam Dan Hawa. Tapi jangan pula ada yang hendak membandingkan drama Sehangat Asmara ini dengan Adam Dan Hawa pula. Meskipun latar cerita mereka hampir sama tetapi pasti ada banyak kelainan yang bakal ditonjolkan dalam Sehangat Asmara ini. Ternyata Sehangat Asmara mempunyai kekuatan jalan cerita yang tersendiri. Jijah percaya Sehangat Asmara juga boleh mencetuskan fenomenanya yang tersendiri.


Adi Putra sebagai Zainal Arief @ Nal


Rita Rudaini sebagai Kamilia Najwa @ Kay

Jijah memang tidak nafikan sangat tidak sabar untuk menonton Sehangat Asmara ini setelah diberitahu bakal diadaptasikan kepada drama. Sebagai pembaca novel Sehangat Asmara ini sendiri , Jijah sendiri sangat teringin melihat bagaimana visual Sehangat Asmara ini sendiri. Haruslah Jijah teringin untuk menyelami isi hati Kay yang divisualkan. Kalau membaca novelnya saja Jijah sudah terasa berkecamuk perasaan apatah lagi apabila menontonnya kan? Oh kalau korang melihat gambar-gambar di fanpage Sehangat Asmara pasti korang juga akan menjadi seperti Jijah , membuak-buak perasaan ingin menonton drama ini! ;)

Okay apa kata Jijah tepek sinopsis drama ini khas untuk korang yang tidak tahu apa-apa mengenai Sehangat Asmara.


Cinta pandang pertama Kamalia Nalwa dan Zainal Arief memutikkan cinta dan berakhir dengan perkahwinan di London tanpa restu keluarga.Kebahagiaan mereka tiba-tiba terhenti. Zainal terpaksa pulang ke tanah air dengan janji bahawa dia akan kembali lagi. Selama sembilan tahun lamanya, Zainal tidak pernah pulang sedangkan Kamilia terus menanti dengan air mata dan sengsara.Tanpa diduga, Zainal muncul kembali. Datangnya untuk menuntut Misya, anak comel yang selama ini 'disembunyikan' oleh Kamilia. Dendam kesumat Kamilia terhadap Zainal tidak pernah padam. Anehnya, 'dendam rindunya' terhadap lelaki itu lebih kuat dan mengusik perasaannya. 

Benarkah dia membenci lelaki itu? Hipokritkah Zainal ketika mengatakan bahawa hanya Kamilia yang bertakhta di hatinya?

Masih sempat untuk korang mencari novel Sehangat Asmara sekarang jika korang mahu menyelami isi hati seorang yang bernama Kamilia Najwa. Aku memang tidak nafikan novel Sehangat Asmara memang membuatkan aku terbuai-buai mengikut emosi dan perasaan seorang yang bernama Kamilia Najwa. Perasaan ketika membaca Sehangat Asmara memang lain sangat rasanya. Ada buat kau rasa bahagia dan ada juga buat kau rasa terobek hati dengan sendirinya. Itu sebab aku sangat menantikan drama Sehangat Asmara ini!

Sebenarnya aku agak tidak larat untuk menonton drama adaptasi lagi. Aku takut aku kecewa. Aku takut nanti perasaan aku yang terobek lebih. Tapi dek kerana aku tahu Sehangat Asmara itu sendiri sudah mempunyai jalan cerita yang bagus. Pasti dramanya nanti akan lebih bagus dari novel nya kan? Tambahan pula gandingan Adi Putra dan Rita Rudaini! Memang hangat dan menarik sekali gandingannya!

Eh macam banyak pula menulisnya. Jom tengok gambar-gambar dari fanpage Sehangat Asmara. Memang tengok gambar pun sudah mencakar jiwa dan raga. Apatah lagi bila menontonnya kan? Ahaks! *dush*










Okay sudah menepek gambar dari fanpage Sehangat Asmara. Jika korang nak tengok lebih banyak lagi korang sendiri boleh pergi ke SINI. Aku yang baru menepek sikit saja gambar Nal dan Kay pun dah trasa macam nak tercakar skrin netbook ni ha. Ekekeke , suka betul mencakar kan Ijah? HAHA *pangggggggg* Ekekeke. Bila tengok gambar pun Jijah dah nampak menarik Sehangat Asmara ini. Ini yang makin tak sabar untuk menonton 10 malam ini. Pasti ramai juga yang ternanti-nanti Sehangat Asmara malam ini kan?

Cuma Jijah tak ada nak berani sangat komen Sehangat Asmara ini terlalu menarik atau tidak. Itu kita kena sama-sama saksikan di Astro Mustika HD bermula malam ini jam 10 malam. Sehangat Asmara yang mempunyai 33 episode ini akan bersiaran selama setengah jam akan bersiaran pada hari Isnin-Rabu. Pasti lagi tercakar emosi dan perasaan kan nak menanti hari demi hari kan? 

So, ada tak korang yang tak sabar nak menonton Sehangat Asmara ini? Korang pernah baca novel Sehangat Asmara? :) Oh last but not least. Kay dan Zainal dah kasi Salam Sayang untuk Jijah tau :p 


kau hado???

larikkkkkkkkkkkkkkkk 

Terima kasih sudi baca entri ini :)

2 comments:

sitiezahim said...

eeeeeeeeeeee yg last tu saje buat akak jeles tau :P

Qhaifa Nur said...

ada sepupu tuh giller betul dengan adi putra he..he..

sure ramai yang tonton citer ni....