Home

Sunday, April 3, 2011

What's Going On My Saturday Night? Uuu it's not FRIDAY macam Kak Rebecca Hitam cakap. Erk?

Weehaa. Kali ini nak update sikit sebelum kejap lagi nak tidur. Malam semalam , pergi lawat kakak aku dekat kolej dia. Eceh , alah bukan pergi buat apa pun , setakat pergi jumpa peluk siyum then bye-bye je. Lagipun dia tengah busy tahap melangit kata nya jadi weols tak mahu lah ganggu dia sangat. Eheh. Kitaorang jumpa dalam 10 minit macam tu , then kita orang pun pusing-pusing pergi ke lain. 

Sebenar nya aku punya lah teringin nak pergi i-city waktu malam-malam. Ceh ceh. Kebetulan dekat tak dekat jugak lah i-city dengan kakak aku kan , jadi nya aku pun bagitahu dekat ayah aku moh lah kita ke situ , pergi tengok saja pun okay je. Sebab nya aku tak pulak tahu yang dia akan mintak kita bayar duit tiket parking / masuk sebelum punya sebelum tempat parking tu. Kitaorang dah separa cuak sebab tengok kereta bersusun tahap punya ramai dan lepas tu semua kena bayar khen? Habis tu nak buat alasan apa je pun? Lagipun kita orang jarang benar datang kat Shah Alam time malam , so , masuk aje lah.

Uhuh , then tiket nya rm 10. Aku memang tahu pasal harga tiket tapi tak pulak tahu dekat mana tempat dia mengutip duit nya ituew. *meraung* Selamat rm 10 je kan? Di buat nya dia cakap 10 hinggit seorang , mana aku nak cekau duit sebab sempoi habis okeh lenggang kangkung cuma bawak kamera cibai aje dengan handphone. Udah lah aku pakai tudung yang jenis kain panas  , konon nya malam-malam sejuk tak apa pakai tudung pesen corak-corak gituew then habik kau merasa aku panas kena berjalan merentas desa segala khen? Ekekeke.

Eheh , sebenar nya parent aku ni bukan jenis suka sangat pergi tempat macam ni. Theyols lagi suka pergi macam shopping complex , book fair ke ataupun anything yang bukan tempat macam orang sibuk ambil gambar semua. So then , aku cuak jugak lah kot kot theyols ala-ala tak selesa ke apa kan? Who know's kan? Ngee. Tapi okay lah diorang gigih mengambil gambar aku and and kamera tiba-tiba buat hal. Batery kong , tiba-tiba gambar kabur , gambar berbintik. Gulp , sumpah sabar aje lah hati aku nih. -.-' Tapi jangan kau harap gambar aku cantik tahap peropesional guna kamera DSLR lah ye , ini pun aku tayang sikit aje , bak kata orang back up picture gituew. Iyelah sejak selalu hilang gambar ni macam terasa semua gambar nak save dalam belog. Ngahaha , naya sungguh perangai -.-

Dah ... dah tok sah bebel segala. Jom layan gambar buruks ai ni ye -.-'


ngee , geleng kepala aje parent aku tengok aku hala-hala anak perempuan bongsu ku sudah tidak malu berposing walaupun hazabun ya rabbih kata nya. -.-' 
p/s: sebenar nya itu trick nak cover perut ai. wakakaka. boleh gituew? ekekek



aku dan umi. ngee. sebab dah lama tak ambil gambar , i was like tak tahu nak ambil gambar apa , posing macam mana dan semua nya blur. gambar-gambar pun agak blur -.- 

snap macam itu nampak gini. snap macam itu nampak gitu lah. macam-macam hal.


Uhuh , tadi aku pergi i-city dalam pukul 10 malam dan orang terlalu ramai. Maybe weekend kot. Ramai yang nak bawak anak-anak jalan-jalan malam-malam macam ni kan? Mohtif berganda aje perkataan-perkataan aku tuh? Ekekekek. Ngee. Kitaorang pun tak jelajah habis i-city tu , sebab aku punya kamera kan ala-ala menggedik gituew. Mesti lah malas nak spoil kan mood diri sendiri. Ambik yang mana-mana ajelah. Janji dapat jugak kata nya tengok i-city time malam-malam. LOL. Apa dah gaya ala-ala jakun petala kelapan nih? Ekekeke , entah angin tengah tak berapa elok , itu yang macam-macam hal perkara luar alam teringin nak buat dan tengok nih. Ekekeke.

Hmm , apa lagi ye? Ohh lepas pergi i-city , kitaorang pergi makan dekat warung berdekatan dengan i-city kata nya. Plan asal nya memang nak pergi makan-makan dekat mana-mana aje dulu nya. Tapi sebab kan konon nya nak pusing-pusing aje tengok i-city time malam-malam last kena jugak masuk sebab dekat awal-awal jalan tuh pun dia dah suruh bayar kan? Ceh ceh bijak sungguh theyols ni. Tak apa lah , tak rugi apa-apa pun. Okay lah dapat tengok pemandangan malam bila mood tengah suram macam ni kan? Ceh ceh ayat kau Jah! Okay lah makanan dekat situ , aku kebetulan mood nak makan memang tengah ada-tak ada jadi semua benda rasa tawar tapi tetap jugak sepinggan Nasi Goreng Tomyam habis jugak -.-' Nasi dia super duper banyak sampai kena kasi sikit dekat Umi dengan Ayah aku -.-' Harga pun okay lah ; rm 4 tapi worth it lah.

Uhuh , apa lagi? Entah , tak tahu dah nak cer cer citer apa lagi ni.


malam memang cantik. but because i didn't use DSLR camera , this picture look ugly aje kan? -.-' redha aje lah.


last but not least ; uhuh , entah apa pasal Pak Aji Hashim tiba-tiba nak ikut gaya style aku ambik gambar kan? ngeh ngeh. cun betul :P

I think , I don't have more idea to write on here. Oh ya perasan tak tajuk entry togeh da vass ai ni? Siapa kah kak Rebecca Hitam ni? Uhhu. Tak kan tak kenal kot? Lagu dia kan femes amos macam choc chip cookies ituew. Ngahahah , padahal , uhhu , aku rasa macam uh uh uh Heliza nyanyi lagi sedap. Ekekeke. *matilaa.

Tak kenal jugak? Nak hambik gambar terakhir di bawah ini. Daaaa...


Rebecca Hitam a.k.a Rebecca Black. 
Dia punya lagu sebijik macam Abe Bieber ; Baby.
Lagu yang famous kan dia or might be people hate her , I guess so is Friday.
Hmm , suara dia okay tapi macam annoying. 
LOL.

BYE.



4 comments:

AmyZana said...

"tak tahu dah nak cer cer citer apa lagi ni."

Sis dah terkena penyakit virus Hantu Kak Limah ! xD

http://dumbtwit.blogspot.com/2011/04/kita-bakor-ajer-plawok-plawok-plawok.html

Ijah EmoTemo said...

hye amy :D

ngeeee , mana tak terkena virus kak limah tu .. budak kecik dkt umah ijah yg tlg sebarkan sbb dia suka tgk movie tu . haha :P

eynda said...

Bila la nak sampai i-city...padahal dekat je hehehehe...

Ijah EmoTemo said...

kak eynda : hehehe , ijah pun sbb kakak ijah tgl dkt dgn situ , itu yg ambik peluang pergi mlm tu. selalu lwt dia time ptg , ni lwt time malam itu yg teruja nk pergi. ekeke.