Home

Saturday, August 20, 2011

Cheesy Macarony ? Yummeh !

Kali ini aku mahu update tentang menu berbuka aku entah berapa hari lepas pun aku tak pasti. Bila berpuasa ni , tekak ni mengada-ngada sikit. Boleh pulak tekak ni rasa muak makan nasi hari-hari. Hehehe , mungkin sebab sebelum ni mana pernah makan nasi pukul 5 pagi lepas tu pukul 7 malam makan pulak nasi. Mungkin sebab itu lah kan aku agak muak sikit makan nasi. 

Jadi kebetulan dalam peti ada cheese dan makaroni pun ada jugak. Maka , aku pun tanpa berfikir panjang , ceh , terus mintak Umi aku buat kan Cheesy Macarony. Teheheh , bukan versi yang bakar sebab oven rosak meh. Jadi buat yang versi kukus aje lah. Itu pun sudah rasa sangat-sangat-sangat yummeeeeh! Hamboii , sampai begitu sekali ye. Ekekekek. Umi aku siap letak daging kecik-kecik lebihan inti kuih cara. Jadi bertambah-tambah lah sedap kan? Ehehehe.


jangan tanya mana cheese.
mana nampak meeeeh -.-'

Lepas tu Umi aku siap buat kan roti hotdog letak dengan cheese. Memang hari tu makan cheese aje kerja nya kan? Alah , sekali sekala why not kan? Tapi aku agak gerun makan cheese sebab aku senang sakit tekak if makan berlebihan cheese. Hensaf okeh? Tambahan bulan puasa ni , aku paling mintak jauh sangat sakit tekak , batuk dengan demam. Tapi Alhamdulillah , hari tu makan okay aje.


simple tapi yummeh! 
xD

Memang bulan puasa kali ini aku agak muak sikit makan nasi. Tekak ni mengada-ngada sungguh nak makan itu lah , ini lah. Selamat Umi aku jenis okay aje kan kalau suruh buat menu lain tehehehe. Sebab puasa kali ini aku lagi banyak minum air dari makan. Perut pun boncitz air aje meh. Heh. Memang kali ini teruji dengan dahaga yang sangat-sangat. Aku pun syukur sebab gastrik aku tak menyerang kali ni. Kalau tidak selalu aje bercuti puasa sebab gastrik. Adoiyai. Begitu lah kan.

Ehhe , so korang puasa kali ini amacam ? Okay ke tidak? Ada tak yang macam aku , tiba-tiba tekak mengada-ngada tak mahu makan nasi? Eheheheh. Atau aku seorang aje macam ini -.-' Oh tidak! Ekekekek. So , lebih baik aku berhenti menulis sekarang. Teruji iman tengok gambar makanan. Ngahahaha , choyy sungguh. Muehehehe.


sekali lagi : cheesy macarony yang yummeh :D

psst : kalau sudi sila lah like fanpage Cherita Emo-Temo ;)

Terima kasih sudi baca entry ini :)


14 comments:

tiefazatie said...

bestnya roti hotdog tue!hehee

Ijah EmoTemo said...

ifa >> roti hotdog tu tak puas makan ekekeke

anumuchan said...

simple tapi nampak nyummehh.heeee

Anonymous said...

makeroni rebus ke tu??aku shuke2

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

Mek Ijah awat x masak sendiri yg tu
Sonang jer
Hamboi jelez dgr boley bermanja d bawah ketiak Mak ni ngeeee

Ijah EmoTemo said...

アヌムちゃん >> hihi kan? kdg2 yg simple mmg best ;)

Ijah EmoTemo said...

sifu >> hihi bkn rebus tpi kukus hehe.

Ijah EmoTemo said...

kaka ayu >> ai mls nk msk sendiri sbb mak ai klu silap buat harus bebel nnt hihi. last2 suh mak ai jela buat sng hihi.

alalala , jgn la jeles2 meh heheh

tiefazatie said...

ye ke..haha..senang je nak buat kan2..ifa pernah kot buat..hihi

najihah sahami said...

wah..sedappp!!!

Chekgu Azrine said...

roti hotdog tu wat akak terliur la sis..hehehe

Ijah EmoTemo said...

ifa >> hihi mmg senang pun!

Ijah EmoTemo said...

najihah >> hihi mmg sedap! :P

Ijah EmoTemo said...

chekgu azrine >> hihi , roti hotdog tu mmg sedap wlupun simple ;)