Home

Sunday, August 7, 2011

Saya Berbuka Puasa dengan Nasi Kerabu Kuning. Korang ?

Semalam menu berbuka puasa kitaorang agak istimewa dan boleh di kata kan wajib bila bulan puasa mesti akan ada menu ni. Iye , Nasi Kerabu memang menu wajib bila bulan puasa. Maklum lah , aku kan orang Kelantan , harus lah kan wajib makan Nasi Kerabu kan? Hiks. Cuma semalam Umi aku buat Nasi Kerabu Kuning bukan warna biru seperti kebiasaan tu. Bagi aku mana-mana pun sedap. Ehehehe.

Aku jenis suka makan nasi kerabu tanpa ulam-ulaman. Eheh , patut lah kan wajah meks tak awet muda kan? Ngelat makan ulam-ulaman kata nya. *nangis* Kekdahnya , aku memang ulam ulaman ni makan bila tengah teringin je. Eheheheh. Jadi semalam aku makan nasi kerabu tanpa ulam ulaman lah kan? Hiks.


Nasi Kerabu Kuning + Ayam + Keropok = Yummeh!

Memang kenyang perut suka hati sangat semalam kan dapat makan Nasi Kerabu ! Hahahah. Hari ini pun makan lagi Nasi Kerabu sebab ada banyak lagi kuah dia kan? Tak kan nak membazir pulak. Ehiks. Begitu lah kan. Dekat bawah ini pulak nasi kerabu versi ulam ulaman yang kakak aku punya. Eheheheh. 


nampak menyelerakan gituh!
tapi aku tehtap tak boleh nak makan bersama ulam-ulaman -.-'

Ehiks. Jadi korang suka tak makan Nasi Kerabu? Eheheheh hari ini korang berbuka puasa dengan apa? Baik lah , aku pun dah tak ada apa-apa lagi nak cherita kan. Baik aku berhenti menulis sekarang. Hiks.

Terima kasih sudi baca entry ini :)





20 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

sedap!!!
ai makan nasik lemak jer uols :(

Ijah EmoTemo said...

kaka ayu >> hihi mmg sedap uolss.
ala ala , jgn sedih2 noks itu pun dh sedap tau! :D

miloais said...

iols nak satu tupperware
sila hantar ye nokk!
ekekekek

iols memang suker nasik kerabu
plus the ulam2an sekali lah!
sedapppppppppp!~

Ardini Humaira said...

dni makan kerang masak merah :D

aTy _faRed~ said...

tak makan nasi kerabu..tapi nasik kerabu awak macam menarik sngat..!! ker sebab berpose..;p hari ni tak tau ak bukak pose makan ape.. nak masak atau beli jer..?? hurrmm..

PinKy MoMMa said...

dik serius 1st time tgk wrna kuningnyer version hehehe..biasa warna biru je :)

Ijah EmoTemo said...

kaka milo >> tehtap diva kan? mintak satu tupperware terus! hakhakhak.

hiks ai klu mkn ulam-ulaman bila mak ai yg gaulkan awal2. masa tu nk bebel pun nnt mak ai bebel balik dkt ai hakhak. jadi makan je la.

Ijah EmoTemo said...

dni >> wahh , dah lama tak makan kerang ;)

Ijah EmoTemo said...

aty >> hehehe. nmpk menyelerakan eh? hiks. ehehe. selamat berbuka eh nnt!: )

Ijah EmoTemo said...

akak pinky >> heheh , mmg org jarang buat or jual yg jenis kuning ni kak. ini pun klu yg kuning mak ijah je suka buat bila malas nk buat yg warna biru. heheh

eynda said...

1st time tengok nasi kerabu warna kuning.... feveret akak nasi kerabu ni... masa peknen kat hannah dulu bulan puasa hari2 pi beli nasi kerabu kat bazaar...tapi akak makan ulam-ulaman dia sekali ye hihihihi....

tiefazatie said...

wah..lain dr yg lain nie..ifa td mkn mi sup ja..hihi

Ijah EmoTemo said...

kak eynda >> hihi , itula mmg jarang sgt nasi kerabu kuning ni org jual. mmg selalu nya warna biru. hiks.

ohh iye ke? ahaha ijah sorg je yg tak suka makan ulam. ekekek.

Ijah EmoTemo said...

ifa >> hiks , mmg lain dari yg lain. hehe.

wah best nya! ijah tgh teringin nk makan mee. muak pulak mkn nasi hari2 heheh.

laskar pelangi said...

bestnya....pelangi suka makan nasi kerabu =)

kak ina kl said...

selalu jumpa nasi kerabu warna biru..kalau makan nasi kerabu suka minta sayur bebanyak..

miszlullaby said...

wohaaaa..meleleh ML tengok~
Slurpp slurrppp...

Ijah EmoTemo said...

laskar pelangi >> hehe , samala! suka nasi kerabu jgk ;)

Ijah EmoTemo said...

kak ina >> hehe mmg yg nasi kerabu kuning ni jarang sgt org jual hehe.

Ijah EmoTemo said...

ML >> heheh , sabo ml hehehe.