Home

Friday, June 24, 2011

Oreo Daddy Dunk With Aaron Aziz & Family

Phew. Setelah nak masuk seminggu baru betul-betul ada masa lapang nak menulis pasal event yang aku attend last week tu kan. Event apa? Alah buat-buat lupa pulak ler tuew. Tengok tajuk pun mesti tahu event apa. Ingat lagi tak dengan entry INI dengan INI ? Kalau entry sebelum ini cuma gambar sekeping dan tak cherita apa-apa pun. Tapi kali ini aku akan cherita dengan lebih lanjut lah ye. Harap bertabah lah ye kalau korang rasa nak juling mata gambar punya lah banyak. Kalau ikut kan banyak lagi ini pun dah habis daya aku ambik yang antara cantik paling cantik lah gambar nya walaupun biasa sajork kan? Hade ku kesah? Gituew teringin nak makan pelempang ye? Hahahah.

Okeh. Minggu lepas aku telah pergi ke event Oreo Daddy Dunk bersama kawan-kawan aku ; Kak Fieza , Ekah dan Atie. Macam-macam acara yang di adakan sepanjang berada di situ. Ada game bersama Aaron Aziz itu sudah pasti , ada hadiah yang menarik untuk di menangi , ada tawaran hebat beli biskut oreo sebanyak 4 jenis akan dapat 2 biji gelas berbentuk oreo dan sehelai baju. Aku tak beli pun sampai 4 jenis cuma sempat lah aku ambik sejenis yang perisa baru tu , blueberry ke apa entah , memang sedap wehh. Rugi pulak tak beli byk-byk. Heh.

Jadi nya , Aaron Aziz and family sampai ke event tu dalam pukul 1.30. Ramai sungguh orang ye , maklumlah fenomena Seth Tan yang menyebabkan ramai yang terangau-angau nak berjumpa dengan Aaron Aziz kan. Aku pun dah alang-alang kan pergi aje lah. Memang meriah sangat suasana nya dan sangat sesak sampai susah nak bernafas. Semua berebut nak duduk depan nak menatap kulit licin bang Aaron hakhakhak. Pasti nya event ini adalah bersempena Sambutan Hari Ayah dan pasti nya juga isteri Aaron Aziz , Diyana Halik dan anak-anak Danish , Dwi dan Dahlia pun ada sekali. 

kereta Aaron Aziz ye.
credit picture : Kak Fieza

Aaron Aziz dan Dahlia

keadaan sangat lengang ye mula-mula.
lepas tu ... phewww

Bagi aku event ni menarik dan menyeronok kan sebab Aaron Aziz pun sporting tahap habisan dan aku pun enjoy je tengok. Cuma yang tak seronok nya pihak organiser dan ada sesetengah fan yang jenis tak reti nak menyabo. Tahu lah awak tu minat dengan Aaron Aziz but tak perlu lah sampai tak boleh nak menyabo masa nak beratur nak ambil gambar dan autograf tu ye. Pergh , stress aku masa tu. Lepas tu terus pergi dekat wife Aaron , Sis Diyana yang sangat friendly okeh. Sempat berborak dan bergambar. Anak-anak Aaron pun sama ramah macam mak dia. Mintak posing ambik gambar sekejap je posing terus. Hahah. 

Aaron naik stage terus melalak kaum-kaum Hawa ye. 




Uhhu sebenar nya kan kalau nak cherita pun tak ada apa pun nak di cherita kan sebab event ni ada game , ada part autograf bergambar saja. Tak ada lah part nak buat benda-benda lain ke apa kan. Tapi memang seronok. Cuma satu aje lah , panas tak menahan. Terus bau sardin ye badan ni ha. Adeh deh deh. Masa beratur untuk bergambar punya lah panjang ye. Ada dua sesi. Aku tak join pun untuk sesi pertama , cuma pergi berborak dengan Sis Diyana saja masa tu sambil melayan karenah anak-anak Aaron. Hahahah , masa tu memang tak kuasa nak pergi beratur ye.





Oh ya lepas tu kan ternampak seseorang yang aku kenal. Ehiks seorang blogger jugak dan aku pun terus snap gambar dia ye sebab dia pun join game yang event ni adakan. Curlast lah! Hee nampak Kak Ina KL main game yang susun-susun cawan kertas sampai tinggi. Pheww mencabar jugak game tu. Hampir-hampir nak masuk ye tapi sebab badan dah lemau jadi malas ekekekeke. Choy sangat alasan khen? Hahahaha.




Hmm nak cherita apa lagi ye? Kenapa aku macam tak ada idea nak menulis ni? Tak apa lah aku kasi korang jamu mata puas-puas lah kan. Ekekekek. Kalau ikut kan dekat dengan 300++ amik gambar masa event ni. Tapi kau gilaaaa nak letak sini sampai 300++ gambar Aaron Aziz semua ni? Mahu ada yang menghanjing aku nanti kang. Muehehehehe. Aku share yang mana aku rasa okay je lah kan. Ekekekek.

Aku suka event ari tu sebab Aaron Aziz sangat sporting. Suka tengok dia melayan anak-anak dia ye. Comel sangat Dahlia. Bila Aaron ambik dia mesti dia tepuk tangan. Sangat comel ye. Dwi dengan Danish pun friendly jugak jadi boleh lah berborak kejap dengan anak-anak ye sambil menanti nak jumpa bapak nya. Ekekeke. Aku memang terus memintak pertolongan wife Aaron ye sebab event tu sampai pukul 5 dan aku tak nampak langsung surut nya orang beratur. Fuhh menguji keimanan.


masa ni semua pakat kamera depan muka aku ye. haha.


aaron tengah makan biskut oreo ye.

Diyana Halik :)

Aaron tengah gelak kan orang. Ceh haha.

Oh ya ada satu game tu , game kena letak biskut oreo dekat atas dahi then kena masuk kan dalam mulut , masa tu memang gamat. Itu yang Aaron sampai terduduk gelak tu. Hamboii. Sekali semua suruh dia hahahahah terus Aaron membebel ye. Keh keh keh. Dia pun tak berjaya ye. Terus semua semangat gelak kan Aaron ye. Keh keh keh. 



Lepas tu anak-anak Aaron ada kasi KAD bersempena Father's Day. Sweet sangat masa ni sebab Aaron terus cium pipi anak-anak dia. Hiks. Masa ni cuma ada Danish dengan Dwi je sebab Dahlia dah tidur rasa nya lagipun keadaan sangat panas ye. Mesti tak selesa budak-budak kecik. Sedang kan aku pun dah bau sardin pun dah merungut sakan kan. Apatah lagi budak-budak kecik ye. 


Happy Family

Sis Diyana

kad ucapan dari Danish and Dwi

Uhhu. Okeh lepas sesi kedua bergambar semua baru aku pergi beratur ye. Huuuu , mencungap nak tunggu turn aku untuk naik atas pentas. Phew sakit hati terus ye bila part ni. Adeh. Aku bengang dengan pihak organiser nya yang nak marah-marah tak tentu hala dan yang tak kasi aku ambik gambar dengan bang Aaron guna kamera aku -_____________-'

Bengang tahap ulu hati ye. Oh ya , ehem Aaron masih ingat aku ye. Ngeh ngeh , haruslah kan dah siap terbalik kan meja , jatuhkan handphone , terhantuk kepala mahu nya dia tak ingat budak ni? Bila nampak aku terus cakap : oh yang jumpa dekat shooting kampung tu kan? Ngeh ngeh. Boleh pulak aku banyak mulut ye masa ni. Macam-macam benda borak sampai pihak organiser dah menjeling dekat aku ye. Heh , kesah hape aku. Aaron pun pelik jugak bila aku tak boleh guna kamera aku , just guna kamera kawan aku. Dia cakap dah suntuk masa la hape la. Hmmm. 




aksi Dwi ye bila di suruh bergambar. heh heh heh.

Lepas tu terus aku mencari kembali sis Diyana ye sebab nak mintak amik gambar lagi sekali. Keh keh menggunakan kabel sungguh kan? Hade aku kesah. Penat-penat aku tunggu sekali gambar dengan kamera sendiri tak ada. Mahu aku rasa nak terbalik kan meja jugak kang. Hahah mahu terkejut Aaron aku buat lagi sekali. CHOYYY. Tapi selamat sis Diyana tolong ye , terus dia heret aku atas stage tu keh keh. Aaron terkejut lah pulak sebab aku kan tengah tak puas hati tak dapat bergambar dengan dia bagai. Ngehehehe , lepas tu dapat amik gambar tapi tapi macam gambar yang entry sebelum ni la. ADESS.

GAMBAR TAK CANTIK. TUDUNG SENGET. Selamat kawan aku amik cantik cuma tudung aje lah yang buat aku nak nangis hentak-hentak kaki. HUISH. 

thank you Sis Diyana Halik :)




my daddy is a rock.
my daddy is awesome.
I LOVE AARON AZIZ.

cute kan baju diorang? :)


Oh ya sis Diyana jugak tolong aku dan kawan-kawan aku kasi novel Kasih Yang Suci dekat Aaron Aziz untuk sign. Aku kan tengah malas nak beratur mula-mula. Jadi sis Diyana kasi lah dulu dekat Aaron. Punya lah sakan kitaorang happy sampai aku , kak fieza dgn ekah menjerit Yeay sampai Aaron pun pandang balik sebut yeay jugak , muahahaha. Terus semua orang pandang ye. Hehehehehe. 

Hiks , terima kasih sangat-sangat dekat sis Diyana yang sangat sporting and baik untuk tolong semua ni. Memang tak di nafikan Diyana Halik sangat friendly ye. Ajak berborak pun okay je. Tak ada pun kekwat ke , sombong atau hape. Muehehehe.


wajah gembira ye. hiks.

Dahlia yang baru bangun tidur.
comeeeel nya diaaa.



 Dwi sakan menari tau.
Shuffle lagi tu. 
Hiks.

Rasa nya dah tak ada apa benda lagi nak di cherita kan. Maklum lah benda minggu lepas banyak yang aku ala-ala ingat lupa. Eceh macam korang nak sangat baca kan? Silap-silap pandang gambar sajork kan? Nangiss!! Hahahahah , overall event ni memang best dengan sikap sporing Aaron Aziz and family cuma yeah organiser majlis yang sangat hmm hmmm malas nak menyebut ye. Heh. Ehem ada ke bloggers yang pergi event ni hari tu?

Pheww habis jugaaaak menulis dan meletak gambar. Keh keh , selamat menjamu mata ye. Erkhiks.

Terima kasih baca entry ni :)


16 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

rajin uols join event ngan retis ni...but family aaron mmg nmpk sgt bahagia...dan mcm selalu iols jelez ngan body si diyana tue hikhik

cik panadol said...

sakan ko ijah dapat pegi event tu...siap dapat beramas mesra lg ngn family seth tan tu...urm anak-anak dia comel sgt!

Ijah EmoTemo said...

kaka ayu >> heheheh. tgh rajin pergi je la. tak rajin event dkt dpn umah pun mls nk jejak ekekek.

hiks mmg dorg nmpk bahagia :) hahaha ai pun jeles okehh!!

Ijah EmoTemo said...

cik panadol >> heheheh sekali sekala sakan apa salah nya :P

hahahah harus beramah mesra dgn semua ye :P

miloaiskurangmanis said...

finally... keluar jugak entry ni... bertabah sangat iols tunggu taww! hak hak hak

anak2 heols comel ye...
ye lah... mostly kids are comel and cute.. nak plak yg manja dan keletah tak hengat kan???

lepas ni konpem lah... abg aron uols tu.. dari jauh lagi dah kenal uols kan???
hari tu... ada meja terbalik tak???
cakap betul2 ye.....
wakakakaka

Ijah EmoTemo said...

kaka milo >> aiols kena perlahankan tulis pasal retis nnt ada yg hangin katanya. kowser meks!

khenn comel je anak2 heols dgn perangai tak tentu hala ari tu hahahaha.

iye sgt ler dari jauh leh igt aiols .. ntah2 esok lusa jmp dah lupa hahaha

mohtiff sume mengharap kan meja terbalik? muahahahah klu ada harus kecoh satu malaya ye sbb rmi yg hade kt situ :P

alia said...

kejelesan sebenarnye nih noks..mohon meks jingg aplod lg segala gambo yg ado..kate 300++ kn ahaks

Ijah EmoTemo said...

alia >> hahahahah hamboiii uolss!! mahu pingsan pembaca belog ni klu 300++ ai tepek sini okeh :P

kak ina kl said...

fuh banyaknya gambar..puas gak akak menenguknya. semuga selepas ni kita jumpa lagi yer.

Ijah EmoTemo said...

kak ina >> heee itu la ini pun dah pilih2 tp tehtap jgk byk. ekeke. insyaAllah :)

Ijah EmoTemo said...

kak ina >> heee itu la ini pun dah pilih2 tp tehtap jgk byk. ekeke. insyaAllah :)

Prettyvrach said...

wahhhhhh...ijah jumpe aaron aziz!!!!!

Ijah EmoTemo said...

ML >> heheheh jmp secara tak sengaja ekekek

NMH said...

aishh bestnye jumpa face to face dengan aaron..err

Ijah EmoTemo said...

NMH >> hihihi. mmg best! dh byk kali jmp tp tehtap best. ekekeke :P

Ijah EmoTemo said...

NMH >> hihihi. mmg best! dh byk kali jmp tp tehtap best. ekekeke :P