Home

Thursday, January 13, 2011

Hitam Putih Kehidupan

Saat ini teringin betul hendak menulis sesuatu. Tapi takut bertukar menjadi merapu dan mengarut andai hanya teringin hendak menulis. Sheesh. Sebenar nya idea untuk menulis terlalu banyak. Maklum lah banyak betul kejadian yang jadi dalam kehidupan ni sejak dua menjak ni. Tapi bila hendak tulis balik dan fikir baik dan buruk semua nya , adakah benar untuk aku menulis di sini? Well , to me untuk masa sekarang hendak cherita perkara peribadi di dalam belog adalah amat tidak di galakkan sama sekali.

Banyak baik buruk menulis tentang hal peribadi tak kisah lah pasal kita ni pandai maths ke , kita ni tak pergi kelas mengaji ke , kita ni susah nak cari size baju ke , semua tu nampak macam hal remeh , nampak macam lantak lah! Tapi apabila banyak mata-mata yang sibuk menyibuk hal kita , diorang akan ambil perkara yang remeh tu dan bertukar kepada bentuk sindiran , provokasi dan sebagai nya. Iyep , itu perkara yang nak tak nak sebagai seorang bloggers perlu hadapi. Betul kan?

Kalau dulu aku memang tak kisah apa sekalipun orang nak cakap.Tapi semenjak ramai benar pembaca senyap yang menyinggah dalam belog aku , aku tak berani sangat nak menulis dengan sewenang-wenang nya. Bukan takut nak menghadapi apa yang orang cakap. Tapi walau macam mana tak kisah pun , kalau orang cakap kita ni bila pakai baju je nampak tayar spare , mesti sentap jugak kan sekejap? Wah , emo ke ni? Betul lah apa yang aku kata. Bukan tak suka orang cakap jujur. Tapi , tapi mesti pahit jugak nak menelan kan?

Kekdahnya nak cherita pasal apa ni nyoii? Tak nak cakap pasal hitam putih kehidupan. As for me , perjalanan aku masih jauh andai tuhan masih memberi aku umur yang panjang dan memberi aku kesihatan yang baik , insyaAllah. Perjalanan memang sangat jauh dan sangat panjang lagi. Macam-macam perlu di tempuhi , dan macam-macam perlu di lalui. Suka tak suka itu memang kehidupan. Kadang-kadang aku tak nafikan hidup aku memang penuh dengan gelak ketawa senyum riang sampai bila tidur pun tersenyum.But when the tears comes out tak berhenti dengan bermacam masalah silih berganti tak reti nak berhenti menghimpit diri , there's go why I'm emo-temo. Maklum lah darah muda , kadang-kadang otak tak reti nak berfikir dengan elok walaupun perkara tu mudah.

Hidup sebuah pembelajaran dan pembelajaran di dalam kehidupan seharian memang sesuatu yang priceless yang tak mampu nak di beli dekat mana-mana sekalipun. Syukur , banyak benda dah lalui. Syukur jugak masih mampu berdiri walaupun sometimes aku give up dan menyerah diri. Lemah kan? Alasan biasa : Aku manusia biasa. Tak suka dengan alasan itu walaupun setiap kali aku tak mampu , I'll give that words too -.- 

Kadang-kadang kan , orang tak akan pernah faham apa yang kita lalui. Meskipun aku selalu cakap aku gembira , aku tersenyum riang , doesnt mean aku tak ada masalah. ADA , tapi tak suka lah nak bagitahu orang setelah I've through that something yang betul-betul membuat aku macam insaf untuk bercherita dengan orang. If you got someone who are really sincere to give their shoulder dan bukan sekadar fake nak orang nampak dia baik , you're the lucky one. Ok ni nak cakap pasal apa pulak? Betul lah , aku ni kalau menulis suka bawak kes merapu ke lain. Masalah betul -___-' Harap-harap tak terjadi dalam Esei BM untuk tahun ini. Heh.

Hitam Putih kehidupan ; tak perlu cakap banyak hidup memang banyak cabaran , banyak pancaroba dan banyak ujian. Ujian tuhan kasi bukan sengaja ala-ala ujian diagnostik Form 1 , Form 2 segala tu. Ujian tuhan kasi suruh kita makin kuat. Yes , I know I'm not strong enough. Kekuatan dalaman which is selalu buat amal ibadah tu yang penting kan.Eh jap Ujian Diagnostik tu pun penting , nak tahu siapa belajar siapa tak.Ok enough merapu -.- Ok itu kelemahan saya. Azam 2011 ; hendak lebih banyak beramal tapi tak perlu lah nak heboh. Kau hingat ni jom heboh? Erk! Sudah Sudah.

So kesimpulan nya? Life is full of challanges and life is complicated but can be easier when we just take it easy eventhough it's hard -___-'

Oh feeling falsafah sangat kan? *pang pang petir!*



err ini hitam putih gambar.. lol

No comments: