Home

Wednesday, May 4, 2011

10 Tahun Lagi. Bagaimana?

10 tahun lagi.
Pernah tak kita terfikir pasal itu?
Pernah tak kita bayangkan semua itu?
Uhuks.

Kadang-kadang aku terbayang jugak.
Mungkin sebab sepoloh tahun lagi tu umur aku tu dah menjadi satu angka besar.
Mungkin sebab sepoloh tahun lagi tu umur aku tu dah seperti seorang yang dewasa.
Mungkin lah.

Tapi semua itu belum pasti kan.
Sepoloh tahun lagi.
Macam-macam boleh jadi.
Tak macam tu uols?

Ehem ehem.
Kadang-kadang terfikir jugak.
Sepoloh tahun lagi kan ...
Apa yang akan jadi ye?
Sekarang aku sudah 17 tahun.
Maka sepoloh tahun lagi aku akan menjadi 27 tahun.
GULP. *telanairliur*

Uish sepoloh tahun lagi.
Menakutkan lah pulak bila tengok nombor ituew.
27 tahun.
Apa yang akan jadi ye?

Mungkin kah aku sudah bekerjaya hebat?
Mungkin kah aku sudah mempunyai suami sekacak inche F bukan nama sebenar? uhuk uhuk.
Mungkin kah aku sudah mempunyai anak-anak secomey aku? hek hek hek.
Mungkin kah aku sudah berkahwin?
Mungkin kah aku sama juga seperti sekarang?
Mungkin kah aku sudah tiada?

10 tahun lagi.
Cheritera nya masih panjang kalau di ikutkan.
Namun kalau ikut tik tok tik tok sebentar sahaja.
Sepoloh tahun lagi.
Kita tak tahu apa yang akan jadi.
Kita tak tahu apa yang hendak jadi di masa yang seterus nya.
Sedang kan esok pun kita tidak tahu.
Apatah lagi yang sepoloh tahun kan?

Entah apa pasal tiba-tiba macam terfikir untuk tulis benda ni.
Tak tahu kenapa.
Tak tahu apa pasal.
Tiba-tiba terlintas.
Tiba-tiba teringin nak tulis pasal ni.
Uish.

Kita tak tahu apa yang akan jadi.
Kita tak pernah tahu.
Kita mungkin mampu merancang segala nya.
Tapi DIA yang tentukan segala nya.
Biar lah seindah cantik baik macam mana sekali pun.
Tetap DIA yang tentukan.
:)

Sebelum entry ini bakal menjadi entry emo-temo ...
Lebih baik aku berhenti menulis.
LOL.

Korang ada tak berangan macam aku jugak? Hek hek. *lempang*




Baby Elmo sibuk menemani aku yang sedang belajar. Ohho , konon gempak lah tu.

8 comments:

Cik Tqah said...

owh.. 10 tahun lagi mungkin saya sudah memiliki baby or mungkin sy xde kt dunia ni..

Ijah EmoTemo said...

cik tqah >> heee. itulah sepoloh tahun lagi kita tak tahu apa akan jadi. ;)

Along Maklong said...

10 tahun lagi..
mungkin maklong telah pergi..
menyahut seruan ilahi..
kalau masih hidup lagi..
tension dgn kenaikan harga barang dapur yg tak pernah berhenti..
hihihi..

Ijah EmoTemo said...

along maklong >> heheh , kita semua pun tak tahu lagi apa yg akan jadi. hehe.

tp yg pasal harga barang naik. haih mmg tension la. skrg pun dh berganda harga nya. 10 tahun lagi entah mcm mana la. ekekeke.

adib syazwan said...

dah kawin nnt kot...hahaha..=)

Ijah EmoTemo said...

adib >> uuuuww menarik tu. haha.

eyndayusoff said...

Macam2 boleh berlaku sebelum sampai 10 tahun tu :-)

Ijah EmoTemo said...

kak eynda >> itu lah kan :) mcm2 boleh jadi. hee , itu yg tiba-tiba terfikir. hmm. hehe.