Home

Sunday, October 3, 2010

Mee Banjir Udang atau Mee Bandung?

Halo !! Okay tadi kan aku pergi ambil ticket konsert Maher Zain tu kan dekat Melawati. Then , aku ada nampak orang jual Mee Banjir Udang dekat area situ. Kebetulan tak lunch and breakfast pun lagi. Bukan diet , tapi bangun lambat heh! Bangun-bangun tidur je terus melulu ke Melawati sebab nak ambik tiket. Heh , semangat -__-' Then aku pun beli lah kan. Sebab dah lapar , Umi pun tak masak apa-apa lagi untuk lunch. Harga dia mak aihh , tak tahu lah if itu standart harga dia kan , walaupun...


credit : inche google ;this is the actually Mee Banjir Udang have should be ,seriously not just like I bought this Afternoon *sigh*


So , aku pun beli lah. Walaupun time tu , tak jumpa lagi entah ke mana nya lah office Raudhatus Sakinah tu kan. Dah lapar , beli je lah , biarpun harga dia agak cekik darah. WHYYY? Okay this is the reason why I'm saying that ;

  • Kuah dia memang banyak. Tapi kalau dah BANJIR UDANG , should be UDANG banyak kan? Okay , aku bukan lah hantu UDANG or what else , tapi yelah , dah alang-alang mahal. Biarlah sama banyak isi dengan harga. *sigh*

  • Rasa dia macam Mee Bandung je. And Umi buat lagi sedap aku rasa -__-' Ini pandangan aku lah. Aku tak pernah lagi rasa how Mee Banjir Udang yang orang kecoh dan famous dekat Kuala Sepetang tu ha.Tu yang aku xleh nk komen over. T_T

  • Harga sangat cekik darah. If RM 3.50 or RM 4.50 aku boleh ACCEPT and okay lah. But RM 5.50 okeh? Dah lah isi udang sikit. Kuah pun okaylah. Hailah.. tipah tertipu gituh?

Haa , itu lah sebab penyebab kenapa. Oh okay , sila jangan ada yang charuts ai cakap , kau dah tahu mahal apahal kau beli? Ok , baca elok-elok ye , ai beli sebab ai nak rasa macam mana Mee Banjir Udang itu ye? Lagipun aku memang tak pernah kisah harga makanan tu mahal murah.Yang penting rasa sedap. Kalau ada duit lebih , bila lah yang mahal yang rasa sedap. Kalau tak ada duit , beli je lah makanan yang sedap yang murah je kan? Heh. Sudah! Tapi aku agak tak puas hati la T_T Heh.







No comments: