Home

Tuesday, October 5, 2010

Why I Choose Him not Them?

Salam and Hello. Oh okay , tajuk dia macam ai tengah tunggu pinangan orang je kan?Lepas tu pilih yang mana ai suka dan chenta gitu. Ekekekeke. Heh , gatal je kerja aku ni kan. Ngeh3x. Okay , sebenarnya aku ni tak abis lagi nak bercerita pasal Maher Zain. And kalau diikutkan next week , memang ramai artis antarabangsa yang datang menyinggah ke Malaysia buat konsert and showcase.Antaranya yang ai tahu lah kan Adam Lambert & Paramore. Ada jugak rasa artis K-POP ke hape yang datang sini. Tapi sebab ai tak kenal sangat and tak minat langsung , tu yang ai tak amik tahu.HEHE.

Oh , seriously , next week , same date with First Day Maher Zain [Save The Soul] Showcase tu , adalah tarikh sama Adam Lambert (AI) tu datang buat concert di Bukit Jalil. Hehehe , actually kan, ai tahu concert Adam Lambert tu dulu before ai know yang Maher Zain tu ha. Gila lembap kan? Heh. Selamat sempat jugak booked ticket and Alhamdulillah dah dapat pun ticket nya.Okeh entry ni ai just nak bagitahu kenapa ai beli ticket itu dan bukan nya ticket Adam Lambert mahupun Paramore yang katanya lagi gah itu ? Heh , heh , heh.


~ Adam Lambert live in Malaysia , 14th October/Stadium Tertutup Bukit Jalil~ *credit:inche Google*

~ Paramore live in Malaysia , 19th October , but ai tak tahu kat mana lokasi kejadian tu nanti ye.heh.~*credit : inche Google*

* my two ticket , 14th Oct 2010. Ada ke antara blogger yg pergi same date? Haa , nnt jgn lupa tegur ai , kalau nampai ai yang gojes itu. Erk! Haha.*

Okeh , too much reasons why I've choosing this one and bukan yang lain-lain itu.Kauorang rasa kenapa? Okeh , mungkin juga ada sesetengah orang lagi sanggup berhabis duit beratus ringgit untuk beli ticket konsert Adam Lambert or Paramore. It's up to you. Aku pun nak kata berhabis beratus ringgit pun idak lah ye. Sebab ticket dia tak adalah capai tahap macam ticket Adam Lambert or Paramore yang mahal boleh kasi ai gugur rambut , heh , heh. Okeh , stop merapu merepek. Actually ada setengah orang kata pergi showcase Maher Zain ni sebab handsome katanya? Ada setengah kata sebab lirik-lirik dalam lagu Maher Zain menusuk kalbu gituh? Ada setengah orang kata sebab nak tengok depan mata how he singing with merdu suara dia tu ha? And aku pulak pasal apa? Heh , heh , feeling sangat ni menulis!

Okeh , this is my reason why ;)

  1. Pertama kali mendengar lagu InsyaAllah , I am smiling while I'm hearing that song. I don't know why. Dengar lirik dia elok-elok.Google lirik dia pulak tu. Aku suka.Aku jatuh cinta dengan lagu dia.Aku jatuh cinta dengan lirik dia.Aku jatuh cinta dengan suara merdu dia.

  2. Then , I've found , lagu-lagu dia yang lain.Semakin aku suka. Suara Maher Zain memang lunak dan sedap.He's voice is so amazing to me.Merdu sangat , masyaAllah. Tak puas dengar. Heh , puji melangit okeh? Heh.

  3. But secara keseluruhan nya aku suka kerana lirik dia yang menusuk kalbu. Ada makna di sebalik bait lagu.Bukan sekadar bernyanyi tanpa maksud.Bukan sekadar mendendang tanpa sebarang makna.Oh boleh gitu? Ngeee.

Itu lah sebab nya kenapa aku suka dengan lagu-lagu Maher Zain. Bila mendengar lagu InsyaAllah, terasa macam nak menangis.Terasa macam disuntik semangat bila terasa diri ni jatuh.Bila mendengar lagu For The Rest Of MyLife , terasa ingin somebody yang aku cinta nyanyikan lagu tu.Sebab lirik dia sungguh mendalam.Sungguh jujur dan tulus.Sungguh tak tipu.Aku rasa indah dan terbuai-buai je bila dengar lagu dia.Betul lah , lagu Maher Zain , sedikit sebanyak boleh mendekatkan diri kita dengan tuhan.Bukan sekadar berhibur :)

Okay dekat bawah ni YouTube , InsyaAllah-Maher Zain. Lirik dia memang , buat aku rasa nak menitis-nitis air mata gituh. Entah , sebab aku rasa this one lagu yang boleh dianggap lagu yang memberi semangat bila kita jatuh.Itu bagi aku lah :D


Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side


Insya Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insya Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way x2
Insya Allah x3
Insya Allah we’ll find the way

After ai dah selesai mendengar lagu ini. Aku macam , betul tu. Biar kita dalam kesusahan , biar kita rasa dah tak ada sesiapa sayang kita.Biar kita rasa semua nya dah gelap gelita serta suram. There's no one is love and trust you. But you always have HIM. Sentiasa ada DIA. DIA tak pernah jauh daripada kita. InsyaAllah :) And yeah , lagu berbentuk ketuhanan , tidak kira ianya dari bahasa Melayu , Inggeris mahupun Arab atau bahasa apa sekalipun ia didendangkan , jika penulis lirik serta adunan muzik dan suara yang menyanyi itu bersuara lunak , pasti lagu itu akan menjadi siulan puluhan orang , ribuan orang mahupun jutaan orang tanpa sedar :D Betul kan? Eh , eh , feeling-feeling pulak aku menulis hari ni T_T HAIYOH! Err , ada tak diantara blogger yang turut pergi showcase Maher Zain 14/15 OCT nanti? :D



2 comments:

cikpia said...

aku langsung tak kenai maher zain. sangat bangang kan aku???? he he............ jarang dengar radio, jarang tengok tv. =)

Ijah EmoTemo said...

Haha , Sofia , it's ok. Ai dulu pun xkenal sape Maher Zain ni. After my sis , sibuk suruh ai download n dengar lagu dia baru ai kenal siapa Maher Zain. Ekekeke. Ai pun jarang dgr radio and tgk tv. So susah nk kenal artis2 baru. Ekekek.