Home

Tuesday, December 7, 2010

My Way to Terengganu [Part 2]


Okay , meh meh aku sambung lagi cherita pasal percutian 6 hari 5 malam aku ke Terengganu tempoh hari.Actually , ni bukan lah holiday yang pergi mandi pantai bila petang, melawat muzium , pergi ke destinasi yang menarik ke hape. But kepergian kami kali ini sebab my sis kena convo dekat sana. Bukan dekat Shah Alam sebab dia kan UiTM. Tak apa lah buat dekat mana sekalipun , janji convo gituh kan? Ngeee.


aiseh seram pulak! lori terbalik tu !!

Ni nak sambung-sambung sikit cherita-cherita yang aku lupa nak story dekat Part 1.Masa perjalanan ke Dungun , maybe dekat Paka kot? Lupa lah meh.Aiyark! Ada lori terbalik. Sangat cuak time tu. Aku ni memang ngeri sikit tengok xcident semua.Hehehe. Tapi Alhamdulillah ok je semua. Rasa nya tak ada yang ngeri terjadi , sebab aku jerit dekat ayah aku , jalan jalan .. tak payah tengok. Hamboii , aku dah feeling Polis Trafik ok? Wahahah , yelah kalau kita sibuk tengok mana nya tak jammed kan? Aisehh... Lepas tu pulak ... haa ini memang kejadian yang sentiasa berlaku bila berada di Terengganu. Tak kisah dekat area mana sekalipun.Ekekeek. Nak tahu apa? Nak tahu ??
*

*

*

*

*

*

*

*

*



nampakkkkk apa dia??? LEMBUUU!!

YES! Ini memang selalu yang terjadi bila kitaorang datang Terengganu ni ha. Mesti terjumpa lembu tengah melintas jalan. Hehehe , memang kena bawak kereta carefully gegila okeh?Kalau tak aiseh , tak suka cakap. Hehehehe. Tapi comel je tengok lembu ni jalan punya lah ayu macam tahu-tahu aku nak amik gambar kan dalam kereta tu? Haha. Alalalala Lembu... :P


Sebenar nya , part 1 tadi banyak cherita nak dicheritakan tapi macam biasa lah time tu jugak lah otak blank.Time tu jugak lah nak sakit perut , mahu nya aku nak ingat semua balik kan.Tapi jangan risau ye , aku akan tetap tepek gambar dan cherita sikit sikit.Maaf kalau ada berterabur sikit cherita dengan gambar.Heheheh. Ok jadi as u know , memang hujan renyai-renyai sepanjang jalan. Tapi bila dah sampai di Kemaman dalam pukul 1 petang kot , macam gitu lah.Dah tak hujan , cuma redup je lah cuaca nya. Sebenarnya , kitaorang ni pergi main redah je. Nak tahu kenapa? Sebab kitaorang booked hotel dekat Hotel UiTM hanya pada 3 & 4 December only. Tapi kami datang pada 30 November? Wow , cepat gila kan? Adakah kami terlalu semangat untuk menghadiri konvokesyen yang julung kali nya di adakan di Dungun ini? NO NO NO , apa kau hengat kami ni feeling jakun sangat ke nak datang awal-awal uols? T_T Hey apahal kau hangin ni nyah? Opss.



Haha , ok ok , kekdahnya kitaorang datang awal sebab on 1st December , kakak aku kena raptai. Tak kan tak nak datang kot kan?Kang terlepas info penting , mahu menangis hentak kaki nanti kang.I tak nak tolong pujuk tau. Ewah kau Ijah! Hahah. Jadi tahap yang paling pening sampai nak migraine ewahh , of course lah ketika nak memilih hotel/chalet. Yelah , dekat Dungun memang agak payah nak cari homestay/chalet yang murah tapi selesa.Yelah , weols bukan nya kaya raya nak spend money only untuk tempat tinggal kan? Lagi bagus spend dekat makanan tau! Ngeh3x. Maklumlah bila tengah musim yang hujan tak berhenti , sure do lah sejuk gila lepas tu perut selalu je lapar. Mencik!

Ok , almost sejam jugak lah kitaorang satu family berbincang ala-ala wonderpet .. apa yang penting kerjasama .. apa yang penting kerjasama.. sudehhh!! Haha. Yelah , aku ni cerewet sikit , tak nak hotel yang cmgitu , tak nak hotel yang cmgini.Heh , selamat lah tak kena lempang bertalu-talu kan?Kalau tak terus hentak-hentak kaki mulut muncung gitu kan? Keh3x. Dekat dengan 3 jenis hotel yang berhampingan Dungun tu kitaorang survey. Haish , payah jugak bila pergi tanpa hala tuju ni uols! Yelah , dekat dengan sejam jugak kitaorang mencari.Nak makan lagi , nak sembahyang lagi. Time tu rasa nya dah pukul 4 petang jugak. Phewww...

So , dekat mana weols tinggal untuk bertapa ni? Haaa , akan ada sambungan nya lagi.. Jangan marah ye kengkawan , penat ni nak cari balik gambar-gambar + cherita yang nak story ni.Hehe lepas tu pulak habis berterabur ni ha... maaf lah ye. Yang penting ada gambar kan? Ngeh3x. Ok Ok jom layan gambar ye? Nanti aku sambung cherita lagi , esok kot? Malam ni macam nak cherita hal lain je :P
kabus sana sini. cantik pulak? hehe.

ini lagi satu pic yang aku suka. CANDID , time my parent's tengah beli buah dekat hentian rehat. aku snap dalam kereta. hehe :P

No comments: