Home

Tuesday, December 7, 2010

My Way to Terengganu [Part 1]


Perjalanan Bermulaa ... ;)

Kali ni aku nak bercherita pasal percutian 6 hari 5 malam di Terengganu tempoh hari. Bukan nak cherita sekaligus ye? Nanti mahu korang juling mata baca entry panjang lebar tu khen? Jadi aku akan cherita sedikit demi sedikit lama-lama jadi bukit gituh. ERK! Heheheh.

Ok Ok. Perjalanan kami ke Terengganu bermula pada 30 November dalam pukul 9 pagi macam tu. Keadaan pagi tu sangat lah redup dan sejuk. Memang lah mata terus kuyu dan layu sebab dah feeling nak tidur khen? Ngehehehe. Jadi , memang pagi tu sangat sejuk dan keadaan dekat di area Pahang dah mula hujan-hujan renyai dan berkabus. Bukit sana sini semua nya berkabus tau. Memang syok jugak lah nak amik gambar tu :D Heh Heh Heh. Orang lain syok tidur , aku syok amik gambar kan?


one of my favourite picture , dekat area Pahang I don't know why , tapi suka sangat gambar ni! ;)

Ok disebabkan sepanjang jalan asyik hujan renyai-renyai maka harus lah pergi ke Petronas membeli bekalan untuk di kunyah sepanjang perjalanan khen? Ngahahah. Jadi weols pun pergi lah singgah ke Petronas untuk beli junk food gituh. Heh Heh Heh. Tu yang best kan bila pergi jauh-jauh ni. Semua benda dekat Petronas yang tak pernah beli pun
sibuk nak beli jugak kan? Haha. Lepas dah beli semua , kami pun
terus kan perjalanan gituh.

Hujan masih lagi renyai-renyai dan kadang-kadang lebat. Time lebat tu for sure aku dah ternganga tidur sebab sejuk kan? Haha. Rasa nya time area Pahang yang hujan lebat tu aku dah tidur , bangun-bangun dekat Terengganu gitu. Area Paka ke Kertih , tak sure. Heheheh.Lepas tu a bit frust ok sebab usually kitaorang akan singgah ke RnR Gambang untuk aku tapau Gulai Tempoyak Ikan Patin. Itu memang favourite aku setiap kali aku datang ke Terengganu. Memang first time makan terus jatuh chenta gituh ok? Ngeh3x.Tapi malang nya ketika OTW tu aku tengah syok tidur ternganga , maka parent's ai feeling sangat lah ingat aku tak nak kan sebab tidur tak bangun-bangun.Huwaaaa ... saja lah tu khennn? Redha sangat-sangat -__-'


sepanjang jalan di Pahang , hujan renyai dan berkabus. Memang SEJUK!! ;)

Di sebab kan sepanjang perjalanan di Pahang memang hujan , redup dan kadang-kadang berkabus maka kitaorang pun sampai lambat sikit di Terengganu. Sepatut nya lagi awal , tapi yelah dalam keadaan hujan tu , kalau bawak laju-laju memang membahayakan diri sendiri ok? Ketika kitaorang dalam perjalanan ke Dungun , tak sure di mana , rasa nya macam dekat emm , entah lah , tak boleh nak ingat. Haha. Ada lori terbalik. Tapi memang tak ada apa-apa rasanya. Cuma lori terbalik , orang dalam tu semua nya selamat , Alhamdulillah. Tapi ye lah , jammed jugak lah jalan tu.Sebab jalan cuma ada 2 way je kan? Tu yang melambatkan sikit perjalanan kan?Tapi tak apa lah , biar lambat asalkan selamat gituh. Hehehe.

Ada banyak lagi cherita yang aku nak cherita lepas ni. Setakat ni je lah ye dulu? Sebab aku pun macam nak ingat balik semua benda yang telah terjadi last week. Haha , ala-ala lupa ingatan kejap.Selamat ada gambar kan? Jadi boleh lah ingat balik serba sedikit. Hheeheh. Nanti bersambung PART 2 ye ;)



di Kertih @ Petronas. Hujan masih renyai-renyai!

4 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

tgk pokok yang ada ranting tue mcm kat jpn now musin luruh....semua pokok ada ranting jer hikhikhik

Ijah EmoTemo said...

kaka ayu : hik hik hik... yelah skang tgh salji kan..tak kan berdaun pulak kan.. ekekek.. nnt amik gmbr byk2 ye time salji ni .. ai nk feeling2.. wakaka

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

feeling2 la plak
aper kata fly mai sini merasa snow
lagi best gitew :-p

Ijah EmoTemo said...

kaka ayu : ekekeke..ai mmg suka feeling2 ;P hehehe..tunggu promotion air asia nnt .. ai terbang la kesana..cewahh..hahaha ;P