Home

Wednesday, December 15, 2010

Wanna Have Some? Order With US!

Salam Uols! Actually baru teringat yang aku terlupa nak posting pasal benda ni. Sebelum aku bercherita lanjut tentang aktiviti riang ria suka duka bersama orang-orang tersayang last week , meh aku nak cherita kan pasal benda ini. HikHikHik.

Actually , last week , one of my friend telah order makanan from my mom. Memang tak dinafikan rata-rata orang yang bila datang to my house when try my mom's food terus cakap sedap. Bukan anak dia yang kata , tapi orang-orang lain k yang kata? Tehehehe. Tapi anak dia pun tak boleh nafikan kebolehan Umi dia memasak yang sangat sedap dan lazat itu. Jadi aku just terima lah order from my friend tu , mana lah tahu boleh jadi side income for my mom kan? Tehehehe. 

Alhamdulillah , even I'm quite scared or nervous to hear the respons on last Saturday , rata-rata menyatakan makanan-makanan yang di hidangkan oleh Umi saya sangat sedap dan lazat.
Jadi di sebabkan I've a blog , and this is my blog , ekekeke. Motif ayat aku ni ha? Aku nak promote lah sikit about bisnes kecil-kecilan ni.Belum serius lagi , but if memberansangkan , memang akan menjadi serius gitu. InsyaAllah.

For now , kami hanya menerima tempahan untuk tidak kurang daripada 20-30 orang. Dan tidak juga lebih daripada 100 atau it's up to my Umi actually. Fyi , kami mahu buat secara kecil-kecilan sahaja dulu.Which is , if you want to order for makan-makan yang ringkas which is macam Birthday Party , or tak kisah lah apa sekalipun. Macam-macam jenis hidangan yang Umi aku boleh buat. InsyaAllah. 

Antaranya ; contoh makanan yang di order oleh my friend itu :

  • Nasi Minyak with Ayam Masak Merah *you can choose for biasa or madu* + Dalca + Pejeri Nenas 
  • Laksam *lengkap dengan kuah + ulam-ulaman*
  • Karipap 
Itu antara hidangan-hidangan yang telah di order oleh kawan aku.Korang pun nak juga?Nak menu lain?InsyaAllah kami boleh tunaikan. Jangan lah korang mintak hidangan pelik-pelik.Naya nak buat kang. T_T Hik Hik Hik. Seriously , kami punya harga or rate makanan yang di tawarkan sangat berpatutan. Untuk keterangan lanjut , kemusykilan atau ingin menempah makanan , anda semua boleh terus menghubungi saya melalui email ; jingliq1125@yahoo.com

Aku harap hanya yang serius dan benar-benar mahu kan nya yang menghantar emel kepada aku or if you want asking me anything tentang jenis makanan lain , harga or such that.InsyaAllah aku akan menjawab secepat yang mungkin!

Jom lihat gambar makanan dulu :D




Laksam home made & Kuah Laksam. Yummy!  


Nasi Minyak with Ayam Masak Merah + Dalca + Pejeri Nenas + Karipap . Umpph! Sedap Wehh!

Oh ya , untuk hal lanjut mengenai tempahan makanan ini , korang boleh terus emailkan kepada aku dan kemudian baru aku kasi no phone. Harap ada lah yang sudi menempah makanan from my mom's ni kan. InsyaAllah , di jamin sedap dan lazat. Tehehehe. Untuk harga memang boleh dirunding and ia bergantung pada harga barang lah.Tapi insyaAllah tak ada lah mahal macam nak cekik darah orang opss  tehehehe. InsyaAllah kalau korang nak buat event apa-apa untuk just 20 orang , kami terima juga.But kalau untuk more than 50-100 orang mungkin time tu kami akan tengok keadaan dulu.

Apa-apa pun bergantung kepada keadaan ye kawan-kawan. Hiks. Yelah lagi pun tak ramai yang boleh membantu kan?Harus tengok keadaan dulu.Lagipun ini just for percubaan.Tehehe. Oh ya lagi satu , kami menerima tempahan , paling lambat pun seminggu sebelum hari yang korang nak tu.Dan if korang nak batalkan tempahan itu , paling lambat sekalipun 4 hari sebelum. Harap ada lah rakan-rakan bloggers yang sudi nak tempah menempah ini.Hiks Hiks. Oh ya , kami pun bukan sekadar membuat Nasi Minyak , Laksam , Karipap tapi banyak lagi pilihan makanan yang kami boleh buat. Apa yang penting if ada kemusykilan just email to me k? :)

And last but not least , harap-harap apa yang aku promote menjadi.Teheheeh. *peluhcuak*

13 comments:

hans said...

like my mom

P/S : Nasiblah Ekau Menang Tony Fernandes! Kalau Tidak Memang Fobia Den Nak Naik Kapal Terbang!

P/S : Apabila Si Gila Bertemu Si 'Gila'! Hans Conan Menyiasat!

Ijah EmoTemo said...

hans : hiks :)

Mizz_Ila said...

auww...sedapnya laksam

Anati Soki said...

kmau buat anat lapaq pagi2.. hehehehe

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

sedapnyer tengok....dah terlioq nih uwaaaa ijah x baek taw mengoda keimanan ahkak :-p
nota ibu jari::berapa da mau tukaq layout itew :D

Arifah said...

Akak suka laksam!!! berbuih mulut tengok..huhuhu!

Ijah EmoTemo said...

kak ila : teheeee! mmg sedap laksam tu :D

klu nk rasa, meh lah tempah :D

Ijah EmoTemo said...

halo anati soki! :) teheheheh. ampun ampun. meh meh order dgn ai mknn ni :D

Ijah EmoTemo said...

kaka ayu : haaa! meh meh nnt kita jmp bila uols balik malaysia nnt. kikik. boleh la uols rasa khen ... hiks!

*balas nota ibu jari : kikiki , ampun ampun. byk masa terluang smpi nk tuko sokmo layout. ekekek*

Ijah EmoTemo said...

kak pah!! teheehhe. haaa , meh meh order ngan weols tak pun singgah je umah kitaorg makan. ekekek.

tak pun tempah meh dgn weols. ekekeke...

p/s: awisy pndai buat karipap wlupun. haha :P

Ijah EmoTemo said...

T_T motip ai gy balas satu2. kikiki. T_T

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

motipnyer sebab nak bagik nampak comment tue banyak....siler buat bentou untuk ahkak nanty yer :-P

Ijah EmoTemo said...

kaka ayu : motifnya sbb tgh bosan. padahal byk lagi keje nk kena buat. mengadapa blog ni jgk yg best. kikiki.

kaka ayu blk 11 jan nnt khen? haa,kita jmp jom. ai kasi makanan. yu kasi souvenir dr jepun.. kikiki